Julen 2010

publicerat i ;

Julen är min absoluta favorithögtid på året.
Detta år har jag satsat allt på att göra den så bra som möjligt för barnen och det hade inte kunnat bli bättre.

Dagen före julafton så var jag och barnen förbi min farmor och fikade lite. Hon blev jätteglad och även om hon inte riktigt har full koll längre betydde det jättemycket för henne att få träffa barnen. Hon lös verkligen upp av deras närvaro.

Julafton började med mys hemma och sedan tog jag och Leo ett lååångt julbad så att han skulle bli trött för att kunna sova lite tidigare än vanligt. Lilla Lexietrollet vägrade ju sova såklart så när Leo somnat och jag och Lexie var fixade för dagen så klädde vi på oss för att klara kylan och började promenera till min moster och hennes familj där julafton skulle spenderas.

Vi hann promenera ca 1 timme och 10 minuter innan killarna hann ikapp oss med bilen och fick åka med sista biten. Helt perfekt. Riktigt skön promenad för mig och skön sömn för Lexie.
Väl framme hos Engs så bjöds det på underbar julbuffé innan Kalle. Sen blev det Kalle och efter Kalle så kom traditionsenligt jultomten. Leo blev såklart livrädd vilket jag visste. När tomten fortfarande var utomhus utanför fönstret så tyckte Leo att det var jätte spännande, men när han kom in och började prata började Leo gråta, ända tills han fick en julklapp. Då blev han tyst och tackade snällt för julklappen. Söta fina älskade Leonidas.

Efter att tomten varit där så blev det julklappsöppning som alltid är lika mysigt. Barnen fick massor med julklappar och Lexie kanske inte visade sin uppskattning, men Leo visade med all tydlighet vilka underbara klappar han fick.

Efter julklappsutdelningen så åkte vi hem till oss. Barnen var trötta och jag började få en ordentlig huvudvärk. Hemma väntade ännu mer julklappar för Leo och även för mig och Totte. Lexie sov och vi andra fortsatte mysa med julklappsöppning. Leo fick såklart alldeles för mycket men varenda present leks med massor just nu. Han älskar sina nya grejjer.

Jag fick också jättefina grejjer. Men absoluta favoriten är min nya onepiece. Åhhh va jag kommer mysa i den nu framöver. Jag kommer nog att flytta in i den.:)

När barnen äntligen somnat låg och jag Totte i soffan och tittade på film tills jag höll på att gö sönder av trötthet och huvudvärk. Jag hann väl sova i typ 20 minuter innan Lexie började hosta och kräkas slem. Hon har varit slemmig i flera veckor nu men såklart blev det någon slags pik i natt. Då tog Totte henne och gick ner och hon kom väl till slut till ro, men har sovit jätte oroligt hela natten.
Leo har sovit superbra och vaknade inte förens 8.45 i morse. Då passade jag också på att gå upp och Totte som tagit större delen av natten med Lexie har fått gå och sova nu. Så nu myser jag med barnen och leker med alla Leos julklappar. Jag är dock inte riktigt lika bra på att leka som Totte och Leo frågar var 10 minut efter pappa. När jag säger att pappa sover ställer han sig i trappan och ropar "TOTTE". haha..

Kommentera inlägget här :