2 April

publicerat i ;

Det är redan April och snart bara en månad kvar tills min stora kille fyller 2 år.
Sen bara några dagar till så blir min ännu större kille 30 och några dagar tidigare än båda dessa dagar blir jag 29.
Japp för snart sätter födelsedagssäsongen från hell igång!

Första april fortskred smidigt utan några sörre skämt.
Jag pratade med brorsan som är i Thailand just nu och dessvärre så är inte vädret där ett skämt. De har valt att spendera 5 veckors semester i solparadiset och har haft regn VARJE dag sen de kom för 2 veckor sedan. Stackrarna!

Fredagen var en riktigt bra dag tills precis på slutet...

Jag körde ett grymt härligt cykelpass på SATS med ett avslutande core pass.
Det kändes riktigt bra, så bra att jag bokat in 2 likadana pass nästa vecka. Ska även försöka köra ett löpintervallpass också under veckan. Sen vet jag inte om jag kommer hinna mer.

Sen efter skön träning så bar bar det iväg hem för att plocka iordning lite hemma. För jag och Totte hade some catching up to do så jag hade fixat barnvakt så att vi skulle kunna komma iväg på restaurang bara vi två. Både jag och Totte tycker att det är skönt att äta på restaurang tidigt eftersom det oftast är väldigt lugnt och skönt då. Så vi var där vid 5 och åt en härlig middag bestående av "Moule marinier" och en liten desert till efterrätt. Riktigt mumsigt!

Vi var hemma redan vid 19.30 och båda barnen var vakna vilket var riktigt mysigt. Så vi sitter i soffan och myser med dem länge tills det börjar bli dags att borsta tänderna på Leo. Då i en obevakad sekund så trillar Lexie ner från soffan. Lilla skruttan ramlar såklart rakt på huvudet och får en bula i pannan. Hon skrek direkt och var precis som hon brukar efteråt. MEN.. eftersom symptomen på hjärnskakning kan komma flera timmar efteråt så har vi haft lite observation på henne i natt. Hon är dock helt okej och det var ett wakeup call för oss att inte ha henne i soffan om vi inte tittar på henne hela tiden. Usch... det gjorde ont i mitt mammahjärta!

Nu ska jag fortsätta njuta av lördagmorgonen. Leo bygger fantastiska saker med sitt duplo, Totte jobbar, Lexie sover och jag.. ja jag bloggar ju!

Kommentera inlägget här :