Jul, ledighet och framsteg

publicerat i Seattle;

Det är så underbart att Totte är ledig nu. Då har vi äntligen möjlighet att göra lite turer för att lära känna vår omgivning.

 

Idag har vi både varit på Museum of Flight och på Seattle Premium Outlet.

 

Det blev en del bilåkande, men det var bara en fröjd med tanke på att vi åkte i vår alldeles egna NYA bil!

Det bästa med den nya bilen är att barnen ÄNTLIGEN är tysta i bilen. Varför då kan man fråga sig när de inte gjort annat än att skrika i bilen det senaste året, JO....

 

Den nya bilen har nämlien en liten skräm med dvd  som man fäller ner från taket. Så i julklapp fick barnen några pedagogiska filmer där de lär sig siffror, bokstäver, former och färger som de nu kan titta på medans vi åker bil. Både lärorikt och galet skönt för oss föräldrar som slipper en gallskrikande Lexie och en Leo som skriker för att Lexie skriker.

 

Leo är så fantastiskt duktig på former och färger nu. Formerna sitter bara på engelska medans färgerna är tvåspråkiga. Formerna hade de börjat på redan på pre-school i Sverige så nu måste jag försöka vara mer konsekvent med svenskan där.  Bokstäverna och siffror är han också väldigt intresserad av så det leker vi fram under dagens gång. Nu sitter nummer 4 som en smäck. (Bara för att vi bor på fjärde våningen och han trycker på fyran varje gång vi ska hem.) Bokstaven W är också populär och känns igen, fråga mig inte varför för det har jag ingen aning om.

 

Vi har fortfarande inga som helst rutiner här borta. Ena dagen går de och lägger sig klockan sju, men ofast går de och lägger sig vid klockan 21. Så länge Totte är ledig är det väl okej men snart tror jag att jag kommer bli galen om vi inte får ihop rutinerna. Jag får magkatarr av gnälliga ungar och gnälliga är precis vad de är när de inte har några rutiner mina små älsklingar.

 

Imorgon kommer vår flyglast, dvs Leo och Lexies alla leksaker och mina kläder. Det ser jag MYCKET fram mot.

Sen har det blivit dåligt med morgonpromenader de senaste 3 dagarna. Dvs, jag har bara varit ute på 2 morgon powerwalks hittils. INTE BRA! Nu börjar jag se min viktökning på bilderna som tas på mig. AJJABAJA!

Nu blir det till att sköta mat bättre och röra på sig mer.

 

ojojoj.. detta blev alldeles för långt så jag avslutar med en alldeles för lång bildsekvens från vår jul!!



Kommentera inlägget här :