Söndag, ljuvliga söndag!

publicerat i Vardag;

I ärlighetens namn började inte söndagen så härligt. Jag drack en flaska vin själv igår och hjälp vad jag hade ont i huvudet i morse. Jag börjar undra om det var någon som spetsade vinet under kvällens gång.

Gott var det iaf!:)

Vi började söndagen med att skypa med barnens farmor medans vi åt frukost och sen klä på oss i raskt takt för att bege oss mot Svenska Skolans julavslutning här i Seattle. Egentligen är det bara familjer till barn i skolan som får komma men tack vare nya vännen C så fick vi komma och titta. Där bjöds det på luciatåg, luciafika och lite annat smått och gott. Bland annat ett härligt lotteri med lite svenskrelaterade vinster.

Det var 18 priser och kanske minst 500 sålda lotter och jag vann 2 priser!:)
Det var ett stort prisbord där man fick välja sitt pris och ena gången valde jag ett paket med en lucialjusstake, en flaska hemgjord glögg och en liten flaska julmust.

Andra gången var det sista priset kvar och det var en middag för två på Swedish Cultural Center, inte helt fel!:)
(Jag misstänker att min mamma skänkte sin tur i lotterier när hon gick vidare....)

Efter en mysig förmiddag så for vi hem och lagade lunch och sen var det dags för 1,5 timmes lyx för mig.
Jag hade nämligen bokat tid för en 30 minuters ansiktsbehandling och 45 minuters manikyr.
Galet härligt och fantastiskt billigt om man jämför med Sverige, jag betalade 80 dollar för hela kalaset!

Sedan har eftermiddagen gått åt till att promenera runt lite här i området där vi bor.
Sammanfattningsvis kan jag konstatera att dagen har varit riktigt bra.

VI tog massa fina bilder idag men nu när vi äntligen laddad kameran så har jag istället tappat bort sladden som behövs för att ladda in bilderna.

Kommentera inlägget här :