Mammas simskola!

publicerat i
 
 
Vi har en ny tradition i familjen Liberto, eller i alla fall barnen och mamman. 
Det bästa med den här traditionen är den härstammar från min barndom. Den får mig att känna mig så nära mamma som jag kan nu för tiden. 

Vi åker och badar varje fredag eftermiddag. Efter att ha testat allt för många simskolor här i USA utan att ha fått i närheten av så bra resultat som i Sverige så har jag gett upp. Lilltjejen Lexie har inga problem att ta instruktioner av sin mamma. Den där lilla kommer att få det jobbigt i livet. Hon vill inget annat än att bli bättre och få bekräftelse. Kan hon ärvt det från sina föräldrar kanske...?
Leo däremot har haft extrema problem med att ta instruktioner och framför allt feedback från sin mamma. 
Nu har jag dock fått honom att förstå att om man har simskola med mamma så får man leka betydligt mer än på en "vanlig" simskola efteråt. 

Efter tre fredagar så förstod han det. 
I fredags simmade han 5 meter ordentligt bröstsim ovanför vattnet. Det är det han haft störst problem med. 
HELT FANTASTISKT för mig. Hans självkänslan ökade också med minst 100% vilket var underbart att se. 
Lexie är helt otrolig och snappar upp allt direkt. 

Nu fortsätter vi så här så kommer barnen till sommaren simma ordentligt båda två. 

Kommentera inlägget här :