5 saker...

publicerat i ;

Jag tänkte mig att jag skulle göra en topp 5 lista så fort jag har inspiration.
Inte vilka topp 5 listor som helst utan några som kan få er att lära känna mig lite bättre. Detta också lite för att jag ska få tid och möjlighet att rannsaka mig själv lite.

Dagens lista:

Topp 5 saker Johanna har fobi för:

1. Tyg
,
Inte alla tyger såklart men vissa tyger mot min hud får mig att vilja vända ut och in på mig själv och dö för en stund. Jag har haft jättesvårt för nya lakan. Jag ska helst sova i gamla invanda lakan som har varit tvättade minst 100 gånger. Som tur var har det kommit relativt billiga satinlakan, de fungerar!

2. Att ringa folk,
Jag vet, hur märklig fobi som helst. Jag har inga som helst problem att prata i telefon med vem som helst. Jag har inte heller några problem att ringa Totte, Pappa och brorsorna, men alla andra tar det emot att ringa. Jag har ingen som helst aning om varför. Jag tycker att det är läskigt att man kanske stör eller att folk ska tycka att det är jobbigt att just jag ringer. (Eh psycho, jag vet!) Detta är någonting jag jobbar ganska hårt med, men det är fortfarande riktigt jobbigt.

3. Spindlar,
Blä blä och åter blä. De är små, äckliga och ska inte vara i närheten av mig.

4. Plåster,
Använda plåster är bland det äckligaste jag vet. Framför allt i en simbassäng vilket händer att jag måste ta hand om flera gånger i veckan. Usch usch!

5, Saker i maten som förstör,
Fisk med ben i och skinn på, frukt med kärnor, kött med ben....

Okej de två sista kanske inte var riktiga fobier, men det är saker jag ogillar starkt!

Det roliga är att två saker som hade legat på min lista för bara ett par år sedan nu är totalt utflugna. De två är ensamhet och mörker. Idag älskar jag ensamheten och mörkret och jag har blivit ganska goda vänner faktiskt. Så förhoppningsvis så kanske några av mina nuvarande fobier är utflugna om ett par år till!:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra:

Vi delar telefonskräcken du och jag, visst är det en märklig fobi... Kul lista att läsa!

Kommentera inlägget här :