bullbak och änglasöt

publicerat i ;
Min lilla ängel!



Idag blev det saffransbullsbak och adventspyntning av huset.
Vörtbrödet får nog vänta till lördagförmiddag tyvärr. Jag hann inte innan jag var och hämtade Leo och när jag hämtat Leo så var båda barnen galna och skrek så att man trodde att de skulle dö.

Bullbaket gick toppen. Jag gjorde inte vanliga lussekatter utan saffransbullar med fyllning av smör, vanilj och florsocker. Såååå goda och saftiga. Jag åt som vanligt lite mycket deg så jag hade ont i magen större delen av dagen.
Nästa gång jag ska göra något som behövs kavlas ska jag dock köpa mig en kavel först. Jag har varit på väg att köpa en kavel sen jag flyttade hemifrån, men det har aldrig blivit av. Jag hade förträngt det idag när jag skulle baka så jag stod med degen redo att kavlas ut och ingen kavel. Skratta på ni bara..
Jag med min uppfinningsrikedom lyckades tillverka mig en kavel och den fungerade hur bra som helst. Jag ska försöka visa bilder imorgon!;)

Det gjorde de inte som tur var.
Nu ligger båda och sover gott och jag funderar faktiskt på om jag ska gå och sova jag också. Har inte blivit så mycket sömn de senaste två nätterna med tanke på Leos nya säng.

Kommentera inlägget här :