Första advent!

publicerat i ;
Helgen har varit helt underbar.

Första advent är en av mina favoritdagar på hela året.
Jag älskar känslan av att julen närmar sig och framförallt älskar jag vår släkts tradition.
I hela mitt liv så har jag gått i kyrkan på första advent. Att sjunga Hosianna, Bered en väg för herran och höra predikan är något jag ser fram mot varje år. Då börjar julen för mig.
Efter kyrkan bär det varje år av mot släktträff med glögg och godsaker. Hur mysigt som helst, framför allt att träffa släktingar man inte annars träffar. 

I lördags var vi dessutom på glöggmys hos en av mammorna från min mammagrupp som även är granne och vän. Supermysgit även det! Barnen fick åka pulka och snowracer till kalaset och det uppskattades enormt. Blev inga bra bilder på det direkt, men ska försöka lägga in dem imorgon. 

På kvällen igår bakade jag även vörtbröd vi sedan åt till middag. Fantastiskt gooood, så här kommer receptet!

 

Kommentera inlägget här :