nattliga äventyr

publicerat i ;
Klockan är 7.10 och jag har äntligen tid att blogga.

Leo sover efter en orolig natt, Lexie ligger brevid mig glad som tusan nybajsad i soffan.

Leos nattäventyr i sin stora säng första natten gick över förväntan.
Han sov i sängen ända till 2.30, då vaknade han och fick komma in till spjälsängen i sovrummet.
Igår var det värre. Han somnade som en stock snabbt som attan när jag gick och la honom. Sedan mitt i Grey's anatomy hörde vi en liten tomte krypa ner i trappan. Då kom han den lilla skrutten. Han fick sitta med oss en stund tills han själv sa att han ville gå och sova. Då var det dock omöjligt att få honom att somna. Jag gav mig inte och bestämde mig för att han skulle somna i sin säng. Till slut när klockan började närma sig midnatt somnade han och jag kunde lämna rummet utan att han vaknade.

Vid 3 i morse vaknade han och grät så då fick han komma in till spjälsängen igen. Egentligen tror jag inte att det är så jättesmart att han får pendla mellan storsängen och spjälsängen. Det bästa hade nog varit om jag la mig och sov på en madrass inne hos honom när han börjar känna sig osäker. MEN.. vi har ingen madrass OCH jag måste få sova i min egen säng. Detta får fungera just nu så får vi ta tag i problemen as they come.

Jag tycker ändå att han är duktig min lilla plutt.

Idag är det bak som står på agendan.
Jag ska baka både vörtbröd och Lussebullar ala Johanna. Vi får väl se om jag lyckas med båda eller om jag ger upp halvvägs.

Igår tog vi lite bilder på Lexie som jag är ganska nöjd med... så här är hon vår lilla trollunge!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Om du har nåt bra recept på vörtbröd så dela gärna med dig!



Kram ♥

Kommentera inlägget här :