Projekt sova i storsäng

publicerat i ;

Idag har jag haft ett stort projekt.

Leo har inte sovit i sitt rum på ett par månader pga flera olika anledningar.
Det började med att Leo sov oroligt i spjälsängen i sitt rum så då flyttade vi helt sonika in hans säng i vårt rum. Sen dess har vi renoverat och fixat så det har inte blivit av att vi flyttat tillbaka honom in i hans rum.
Nu börjar jag dock få lite eld i baken eftersom Lexie inte trivs så bra i sin vagga. Nu börjar det bli hennes tur att få spjälsängen och då kan ju inte Leo sova där.

Så idag har jag fixat Leos rum. Satt in en fin ljusslinga han ska få ha på kvällen när han somnar och satt in fina "Cars" lakan i sängen och städat och fixat rummet. Nu är det jättefint!

Den stora prövningen blev att lägga Leo i sängen på kvällen för att sova. Leo trodde till en början att vi lekte kurragömma. Jag försökte nämligen köra stilen vi alltid gjort. Lägga honom i sängen, säga godnatt och sen gå ut och dra igen dörren. Det är ju vad han är van vid så jag trodde att det skulle bli det lättaste. Efter att ha försökt i 20 minuter och Leo direkt jag gått ut hoppade ner från sängen för att titta var jag tog vägen så gav jag upp det. Då satte jag mig där inne och efter 30 minuter av bus från hans sida så slappnade han av och låg och tittade runt i rummet och ytterligare 10 minuter sov han hårt.

Nu ligger älsklingen och sover och nu återstår att se hur resten av natten blir. Jag befarar det värsta.... haha

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Hoppas natten var bra! Förstår att det inte var lätt att få honom att somna själv i sitt rum.



Vi har Elliot i vår säng nu för tiden. Dumt, men vansinnigt gosigt! Vi har iofs börjat kolla efter en ny säng till honom, men eftersom vi bara bor i en tre så får han ju ändå inget eget rum...



Kram på er ♥

Kommentera inlägget här :