Sen ankomst

publicerat i ;

Idag har varit en bra dag trots minimalt med sömn i natt.

Dagen började med att plocka rent i huset innan städerskan skulle komma. Eftersom vi hade lite klagomål på henne senast så ville jag inte vara hemma när hon kom. (konflikträdd... nänä;) )
Totte skulle käka lunch med en kompis som gör hans nya hemsida (ni som inte har tittat in den och undrar vad min man jobbar med kan kika på www.johnliberto.com) så jag och Lexie blev ensamma ute i den vida världen denna eftermiddag. Vad hittar vi på då, jo åker till morfar såklart. Inte kan jag sitta ensam heller!

Hos pappa/morfar blev det lite mcdonaldslunch (bara mcfeast och sallad för mig), prat och mys. Efter att vi hunnit äta båda två så var det bara till att åka och hämta Totte. Då lyckades jag fixa till lite egentid. Denna egnatid gick till att träna medans Totte skulle åka och hämta Leo.

Jag sa utförligt att Totte skulle hämta Leo SENAST kvart I 3. (Vi har tid till 3, men jag vet att Totte alltid är sen så jag gav honom 15 minuter extra).
När jag ringer honom kvart över 3 och undrar när de kommer och hämtar mig från gymmet så hade han precis kommit till Solveig för att hämta Leo. SUCK SUCK SUCK!!!
Jag förstår inte hur svårt det kan vara att kolla på klockan!?!

En sak som vi diskuterat flera gånger på sista tiden är det här med att komma i tid. För mig är det EXTREMT viktigt att vara i tid. Jag får fysiskt ont i hjärtat och magen om jag är på väg att bli sen till någonting. Jag tycker att det kan vara riktigt oförskämt och egoistiskt att komma för sent. Jag förstår inte hur man kan tycka att ens egen tid är viktigare än någon annans. För den som kommer för sent oavsett anledning anser ju sin egen tid viktigare än den eller dem man ska träffas tid.

Som vanligt så kanske jag ser detta lite väl svart eller vitt, men sån är jag!;)
Självklart blir jag inte arg så fort någon kommer för sent. Däremot finns det människor (däribland min man) som ALLTID kommer för sent. Då anser jag att det tyder på extremt dålig planering och att man inte tänker på att ens egen sena ankomst påverkar någon annan. På så sätt är det ju faktiskt egoistiskt.

Om någon har något bra argument emot min åsikt så är ni mer än välkomna att debatera med mig.

Jag kom visst in på ett sidospår där.... haha
´
I vart fall så har det som sagt varit en bra dag med rent hus, träning och en god middag på det.
Nu sitter jag i min ensamhet med tända ljus och njuter av..... ett glas vatten. (Ja roligare än så hade det väl kunnat vara tycker man)

Barnen sover och Totte jobbar, det förstnämnda precis som det ska vara, det sistnämnda mindre roligt.

Kommentera inlägget här :