Topp 5

publicerat i ;

Dagens lista blir Topp 5 av resmål jag besökt och varför.

1. Hayman Island, Australien,
Ett litet paradis på jorden där jag och Totte spenderade tre dagar av total lyx. Det är en liten ö på Barriärrevet där de har en resort som bara är helt fantastisk. Har man pengar man vill göra av med på att skämma bort sig själv så är detta stället för det. I just loooove it!


2. New York, USA
Vi spenderade en fantastisk vecka i New York 2008 där Totte också friade. Staden där allt händer och det på något sätt kändes som jag redan varit bara för att jag sett så mycket av det på TV och film. Det är en stad jag gärna semestrar i igen, men aldrig skulle kunna bo i.


3. Funäsdalen, Sverige,
Mitt lilla paradis i fjällen. Familjen har ägt en stuga där i hela mitt liv och när jag var liten var vi uppe flera gånger per år både på sommar och vinter. Favoriten är ju självklart vinter för mig eftersom jag ÄLSKAR att åka snowboard.
 

4, Maldiverna,
Ännu ett litet paradis på jorden. Kritvita stränder, turkost vatten, hajar vid strandkanten....
Vi spenderade en fantastisk bröllopsresa i en liten bungalow bara någon meter från vattenbrynet.

5, Mallorca,
Jag vet inte varför men jag älskar Mallorca. Ön har verkligen allt man kan behöva på en semester. Härlig stränder, otroligt god mat och fanastisk shopping. Jag har varit där flera gånger och fler lär det bli. Vi skulle åkt dit innan Lexie föddes men då var det ju en viss vulkan som envisades med att ha utbrott.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johanna, Jenny & Lina:

Den 7:e maj 2011 är det äntligen dags för den omtalade och efterlängtade Mammabloggalan. Under ett lyxigt dygn täffas vi härliga Mammabloggare – liten som stor - på fina Radisson Blu Royal Park Hotel i Solna med utsikt över vackra Brunnsviken. Där blir det mammalyx på hög nivå med bloggmingel, föreläsningar, utställningsmässa, prova på aktiviteter och toppklass underhållning. Med flera stora sponsorer kommer ni även gå hem med en härligt välfylld goodiebag!



Kvällen avslutas med en lyxig galamiddag där en fantastisk 3-rätters galamiddag serveras och toppas med en awardutdelning där årets Mammabloggare koras inom olika kategorier.



Vi hoppas på att få träffa just dig där – skynda dig att anmäla dig till 2011 – års stora händelse innan biljetterna tar slut!



Varma hälsningar,



Jenny, Johanna & Lina



Styrelsen Mammabloggalan

Kommentera inlägget här :