Träning!

publicerat i ;

Åhhh va det är UNDERBART att ha kommit igång med träningen.
Jag älskar det verkligen. Jag får känna att jag lever + att jag får tid att göra något bara för mig själv.

Jag ska verkligen försöka köra alla veckodagar nu, sen får helgerna bli lite träningsvila. Möjligtvis att det blir någon promenad under helgerna.
Jag har börjat min resa med att få tag på en PT (personal trainer) nu också. Imorgon eller på fredag ska någon höra av sig till mig och boka in en första träning. Jag behöver verkligen få en spark i baken och få ett bra program att köra på som utvecklas succesivt.

Denna vecka är jag riktigt nöjd med so far.

Måndag:
70 minuters hård barnvagnspromenad
Tisdag: 60 minuter crosstrainer
Onsdag: 30 minuter (1 Mil) cykling + 30 minuter riktigt hård promenad på löpbandet

Det som är det positiva med att vara föredetta elitidrottare är att jag känner min kropp så otroligt väl. Min kropp VILL träna varje dag. Den mår inte bra av för mycket vila. Det måste vara ett resultat av att ha tränat minst 6 pass + tävlingar i veckan under större delen av mitt liv.
Jag har inte haft så lite ont i kroppen på mycket länge som jag har haft de senaste två veckorna när jag rört på mig varje dag. Underbart!:)

Nu kommer säkert någon viktigpetter att säga att det är viktigt med vila och att inte träna för mycket. MEN finns det något jag kan så är det väl träning-återhämtning-vila.

Nu är det bara maten som måste komplettera träningen rätt till 100%. Den är jag INTE bra på. När jag tränade på elitnivå kunde jag ju äta vad som helst med tanke på den mängd träning jag utförde. Det är även det jag har fortsatt med efter att jag tränade därav min övervikt. Ja självklart det + att mat och gott är min drog...

Nu känner jag mig dock relativt detoxad och nu måste jag bara bygga upp en bra matvardag. Jag är på god väg och det känns fantastiskt bra. Jag kommer aldrig att kunna skippa alla onyttigheter helt, det är bara att inse. För mig är det även orealistikt med tanke på att jag vill hitta en livsstil som jag kommer kunna leva med i resten av mitt liv. Kanske kommer det att lite längre tid att gå ner de kilon jag behöver, men jag måste få vara lycklig också. En bit choklad kan faktiskt göra mig lite lycklig, då måste jag kunna unna mig det utan att få skuldkänslor. Däremot mår jag inte bra när jag slänger i mig onyttigheter i mängder + saker jag egentligen inte ens är sugen på eller behöver. Det är de kalorierna jag måste akta mig för.

Nu ska jag fortsätta njuta av lugnet i tvsoffan innan jag går och sover.
Eller...sover kommer jag förmodligen inte få göra med tanke på att Lexie inte sover på nätterna längre. Hon vill vara vaken och äta och leka. Jippie.... säger jag inte!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av maria:

Åh vad sunt du tänker!! Det är ju så det ska gå till, bra träning och bra mat. Inga förbud, för det vet vi ju alla vad det leder till...



Jag är så avundsjuk på dig som kan träna stenhårt nu. Längtar verkligen också tills jag kan komma igång igen.



Tipsa mig gärna om du har små råd att komma med, både i matväg och i träningsväg!



Kram på er!



Ps! Om texten ser konstig ut, typ utan styckeindelning och så, så är det för att jag skriver från mobilen.

Kommentera inlägget här :