Ullared, sovrum, öroninflammation osv osv

publicerat i ;

Viljan finns här, motivationen finns här men... här kommer ordet MEN med STORA bokstäver, tiden finns inte.

Jag har i stort sett inte bloggat sedan Totte kom hem från England.
Sen dess har det hänt extremt mycket. Inte särskilt spännande saker men vardagliga måsten.

Leo gjorde ett allergitest för några veckor sedan med tanke på att han reagerade starkt på när han fick i sig nötter i somras. Nu har vi fått svaret att han är allergisk mot cashewnötter och pistagenötter. Förmodligen kommer han bli allergisk mot fler nötter om han skulle få i sig det så nu håller vi honom borta från alla slags nötter.

Totte kom hem på lördagen och på tisdagen åkte jag till Ullared med min kompis Hannah. Vi åkte tidigt tidigt på morgonen för att hinna shoppa länge på tisdagen. Sen hade vi bokat en stuga som vi sov i under natten och för att kunna shoppa en dag till.
Jag hade förstått att Hannah tyckte att det var billigt och värt att åka till med tanke på att hon var villig att köra dit och bo där en natt. MEN.. jag hade inte förstått utstreckningen av vad billigt var.

Jag shoppade extremt mycket, men framför allt så lyckades jag fixa alla julklappar. Så hela december kan jag ägna åt roligare saker än att stressa runt i butiker tillsammans med alla andra. Jag köpte såklart alldeles för mycket leksaker till Leo som han ska få i julklapp, Lexie fick inte så mycket, hon är för liten än.

Jag kom hem från Ullaredsresan klockan 20 på onsdagkvällen. Klockan 23 vaknade Leo och var kokhet. Då hade han 40 graders feber och riktigt ynklig. Torsdagen gick och han var riktigt dålig. Vi skulle egentligen hälsat på en förskola på torsdagmorgonen, men det fick jag ställa in. Jag gick dit ensam på fredagen istället men var tyvärr inte så imponerad som jag hoppades att jag skulle bli.

På fredagen så var vi tvugna att åka till IKEA och shoppa rullgardiner till sovrummet som har renoverats lite pö om pö nu i flera veckor. Vi drog i väg med vad vi trodde var en lite friskare Leo. Han var pigg hela dagen på IKEA och sen i bilen när vi var på K-rauta och köpte lister till sovrummet.

Sen däckade Leo i sin fotölj framför TV'n, sov i typ 10 minuter innan han vaknade jätteledsen. Jag tog upp honom i famnen och satte oss i soffan, då satte han igång att kräkas. Det hade han gjort även kvällen innan så jag blev inte helt förvånad. Det som gjorde mig förvånad var dock att han ätit normalt båda dagarna men sen kräktes. Han blev bara sämre och sämre under närmsta timmen så jag ringde till husläkarjouren och fick en tid 25 minuter senare.

Väl hos läkaren visade det sig att han hade en riktigt svår öroninflammation så det vart penicillin igen. Förmodligen har han kräkts för att han har haft så ont i kombination med feber. Stackars liten.

Under lördagen var Leo mycket piggare. Vårt sovrum blev helt färdigrenoverat och det enda som saknas nu är gardiner som jag i natt drömte om hur jag skulle fixa. (Hur sjukt är inte det?!?) Sovrummet är heeeelt fantastiskt och jag hade inte kunnat vara mer nöjd.
Lördagen bjöd även på bak av kavring för min del och gallring i våra porslinsskåp samt tvätt och gallring av leksaker. Sen gjorde jag även iordning ALLA Leos utvuxna kläder. Nu har jag samlat alla i storleksordning i olika påsar och märkt dem. Perfekt när någon i min närhet får barn som behöver pojkkläder!:) Lördagen var alltså en mycket produktiv dag.

Nu är det söndag och morgonen har bjudit på en mysfrukost med levande ljus. Resten av dagen hoppas jag fortsätter i samma anda.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie-Från en prematurmammas hjärta-:

fullt upp med andra ord! Hoppas han kryar på sig fooort! Har han haft många öroninflammationer?

Kommentera inlägget här :