Yasuragi

publicerat i ;

Vilken underbar början på helgen!!!

I torsdags överraskade Totte mig med att jag skulle få åka till Yasuragi och bara glida runt i yukata och tofflor, äta 4 rätters middag, bada och sist men inte minst sova en hel natt.
Jag tyckte först att det skulle bli jätteläskigt att åka själv. Inte så mycket för att jag tyckte att det skulle vara läskigt att vara där själv utan mest för vad andra skulle tycka. Vilken stackars människa åker dit ensam liksom.

Där gjorde ju helt klart min dåliga självkänsla påminnd i några minuter. MEN... när jag sedan insåg vad det var jag skulle få göra så kändes det så overkligt underbart och en lyckokänsla spred sig i hela min kropp.
Så på fredag eftermiddag efter långa bilköer så var jag då äntligen där. YASURAGI... my heaven on earth!

Jag började med att gå ner till badet och bara ta en lång dusch och sedan gå ut och bada i de varma källorna. Dimman låg tät över källorna och man såg knappt andra sidan från där man satt. När jag hade njutit klart där så gick jag bara upp till rummet och bytte badräkt under yukatan för att gå och äta middag. Bland alla par och vänninor vid borden brevid satt jag ensam med en bok och ett glas vin och avnjöt en helt underbar middag.

Efter middagen så gick jag ner till poolen och simmade i 20 minuter och sen njöt jag ännu en stund i de varma källorna för att sedan tvätta håret och gå upp till rummet och titta på Idol.
Efter Idol somnade jag DIREKT. Jag vaknade vid 01 tiden och hade lite svårt att somna om. Efter det vaknade jag inte förens 7.45 i morse, helt utvilad!

Jag åt en härlig frukostbuffé och gav mig sedan återigen ner till badet. Där passade jag på att simma en timme innan det blev anstormning av alla gäster som sovit längre och ätit frukost senare än jag.
Efter en förmiddag i badet längtade jag sjukt mycket efter min man och framför allt mina älsklingsbarn.

Eftersom barnen lägligt nog blev sjuka i torsdagskväll så var det inte så roligt att lämna dem hemma. Det hade dock gått superbra förutom att Leos andning inte lät helt rolig på morgonen. Han har "falsk krupp" hosta och andningen rosslar och han är jätte hes. Jag tyckte att det var bäst att åka direkt till Danderyds Sjukhus för att de skulle kolla på honom så att inte luftvägarna eller lungorna var påverkade. De var de inte... så det var bara till att åka hem med ordinationen att åka in om det blev värre i natt när han ligger ner.

Så i skrivande stund ligger Leo och rosslar i sin säng brevid mig i soffan. Lilla skrutten...
Vi har ju camping i vardagsrummet eftersom vi håller på att fixa sovrummet en gång för alla nu. Jag och barnen kommer att fortsätta campa här nere medans Totte är i england en vecka. Sen nästa söndag så ska vi fixa klart det sista i sovrummet. Jocke kommer att jobba på både imorgon och nästa lördag igen för att det ska bli klart.

Lexie är ju också dålig den lilla filuren. Hon är snorig, men verkar vara feberfri idag som tur var. Hon verkar inte särskilt påverkad av det förutom att hon är trött. Hon somnade för natten redan klockan 18.... jag hoppas verkligen att hon inte vaknar och vill gå upp klockan 4 i morgonbitti. Då får Totte ta morgonen eftersom han sen ska vara borta, sova på hotell och inte behöver störas av våra älsklingar den närmsta veckan. Nog är jag lite avis, men jag inser nu efter den här natten att jag ALDRIG skulle kunna vara borta från dem mer än en natt just nu. ojojoj va jag är fäst vid de små.

Kommentera inlägget här :