ny garderob

publicerat i Ego;
Jag har klickat hem en massa nya kläder till Lexie på tradera de senaste dagarna. De borde börja komma hem här i veckan nu.

Det är superkul att få hem paketen med massor av kläder som jag oftast betalat lika mycket förs om ett klädesplagg i en affär. Det är oftast riktigt bra skick på kläderna och de som inte håller den standard som jag har, de slänger jag oftast direkt.

Det jobbiga är att jag idag måste se till att rensa Lexies garderob. Jag måste tömma den på allt för litet och sådant som inte kommer att användas. Det i sig är väl inte jobbigt men det blir ännu en påse med kläder som står och väntar på att jag ska göra något med det.

Leo är i desperat behov av nya byxor. Han har växt enormt under sommaren och tröjor har vi rätt mycket av men byxorna är för korta. Det är mest klädpaket med shorts på tradera just nu så jag hoppas att det kommer mer till hösten.

Den här veckan ska jag dessutom baka inför Lexies 1års dag på söndag. Vi bara bjudit våra allra närmaste vilket innebär familjen och gudmödrarna och när vi räknade ihop de allra närmaste så blev det 24 pers.... hur går det till? Det är mysigt och jag får passa på att testa lite nya recept. I år blir det ett riktigt tårtkalas för Lexie med tårta och småkakor. Tårtan gör jag på söndag men småkakorna kan jag börja med redan nu!

Kommentera inlägget här :