Prinsessan

publicerat i Vardag;
Vi har återigen haft härliga dagar i familjen Liberto.

Fredagen var Totte och barnen på lådbilslandet som hade varit en riktig hit för Leo. Det var tyvärr alldeles för varmt i fredags så det hade blivit lite gnälligt efter en stund.

Varmt var det även att försöka sig på att springa milen för allra första gången i fredags. Jag tog mig runt 1 mil dock inte på springande ben hela vägen men större delen av rundan iaf. Det kändes som en stor vinst att jag har vågat mig på det nu och jag kommer definitivt att göra om det. Med liiite annan taktik nästa gång. Eller snarare med en taktik nästa gång.

Lördagen spenderade vi på Gröna Lund vilket Leo fullkomligt älskade. VI åkte och åkte och åkte alla barnattraktioner och trots att vi inte kom därifrån förrän närmare 21.30 tiden så hade inte Leo fått nog. Vi mutade honom med glass för att få ut honom utanför grindarna och trots en lång och fullspäckad dag hade han massor av energi kvar i kroppen. Det var en sådan där underbar dag som man hoppas att man kommer ihåg för resten av sitt liv.

Söndagen blev en lugn dag med god mat och gott vin för min del.

Måndag betyder jobb för Totte trots semester. !?!
Vi spenderade förmiddagen och lunch hos "mormor" Solveig och både Leo och Lexie stormtrivs där. Det är så skönt att kunna sitta och bara ta det lugnt i en barnanpassad miljö där båda barnen håller sig fullt sysselsatta utan min hjälp.

Eftermiddagen blev det en sväng till Täby C och bus hemma. Jag passade på att måla de vita brädorna runt fönstren på övervåningen så nu är hela framsidan av huset färdigmålad. Så SKÖNT!

Bjuder på min älskade prinsessa i bildform.







Kommentera inlägget här :