Siggesta Gård

publicerat i Ego;
Idag har vi njutit av dagen på Siggesta Gård på Värmdö.


Det började idag med att jag googlade på "ponny ridning i stockholm". Då fick jag upp Siggesta Gård som alternativ. Det roliga var att jag igår sätt en vän på facebook som tyckte att Siggesta Gård var helt fantastiskt.
Detta gjorde att det var en done deal.


Självklart skulle vi åka ut till landet och mysa under dagen. Barnen älskar att vara ute och Leo älskar att rida. Jag och Totte hoppades bara på att barnen skulle tycka att det var roligt så att vi slapp gråt och skrik.

Självklart blev det en hit. Barnen tyckte om det och vi hade det lugnt och skönt och kändes jätteskönt.

Leo red och satt på en traktor och sprang och busade och gjorde allt man önskar att han skulle få göra. Lexie hon njöt mest av livet och kröp omkring och tittade och pillade på allt.

Väl hemma njöt vi av en god middag av falukorv och ris och drack en god champagne till. Det måste ju kallas vardagslyx om något. Nu sitter jag och tittar på "Livet på BB" och Totte jobbar. Nu blir det mest att försöka hitta på något bara familjen och sen att Totte hinner jobba tills hans jobb är färdigt.
Mina älsklingar är så gulliga mot varandra just nu. (Ibland).
Idag satt Lexie snällt och åt en kaka på altanen och Leo gick självmant och satte sig bredvid henne och åt en egen kaka. Han satt nära och pratade snällt med henne. Hon pratar som alltid glatt tillbaka.

Kommentera inlägget här :