tårar av lycka är de bästa

publicerat i
 
Det är några av er som verkar väldigt glada att jag är tillbaka.
If you're happy, I'm happy!:)
 
Audition i lördags gick så pass bra att jag nu är medlem i kören "Con Brio". Känns helt fantastiskt!
Jag var så lyckligt efteråt att tårar av lycka föll ned för mina kinder. Kan kanske låta löjligt, men ni anar inte vilken utmaning det var för mig att ställa mig där.

Körledaren, Steve, var underbar. Han var så förstående för att jag var nervös och gav mig feedback som DIREKT gjorde det lättare för mig att använda min röst på rätt sätt.
Han vill ha mig sjungandes tillsammans med andrasopranerna. HJÄLP!!! Jag har ALLTID blivit placerad med altarna. Vare sig jag velat eller inte. Han hörde att jag inte var van och därför inte helt bekväm med min sopranröst. Med bara ett par ord förlarade han hur jag skulle tänka för att det skulle låta bättre och VIPS så lät jag sådär som jag bara önskat att jag kan sjunga. Jag kunde visst!:)
Så nu blir det rep med ett gäng amerikanska tjejer varje tisdag. SPÄNNANDE!
 
Barnens dance camp gick galant. På uppvisningen visdade de i stort sett ingenting av vad de lärt sig under veckan, men de var ju söta. De hade fått sådana fina diplom med personliga kommentarer på av sin gruppledare. Orden till mina barn var så fina så att jag inte kan vara annat än enormt stolt.
 
Denna vecka har börjat bra. Jag har haft fullt upp. Två möten igår med SWEA samtidigt som jag fick ändan ur vagnen att åka till lokalerna där vi har Svenska Skolan för att hämta lite material jag ska börja förbereda. Jag hann med en snabb sväng på gymmet också. På dagen fick barnen leka med bästa barnvakten Corinne och var löjligt nöjda.

Även idag fick de leka med barnvakten under tiden att jag tränade och åt myslunch med min älskade man.
 
Träningen går riktigt bra. Jag känner mig förvånansvärt stark under alla dessa extrakilon. Det gör att jag inte ens är särskilt intresserad av vad som händer på vågen. Jag hoppas att den ska gå nedåt i sakta mak om jag bara fortsätter. Jag mår fantastiskt bra. Kanske inte alltid när jag tittar mig i spegeln, men om jag undviker den finns det inte mycket som kan fälla mig just nu.
 
Det finns männsiskor i mitt liv som berör mig mer än de kan tro just nu. Mitt liv förgylls och fördjupas av en del fantastiska relationer jag har turen att få ha.
TACK för det!
 
 

Kommentera inlägget här :