Livet springer, men inte jag.

publicerat i
Den här hösten som jag skulle ägna mig åt träning och hälsosamt levene har inte riktigt börjat som jag hoppats på.
Först började min höft krångla och jag kunde inte alls springa som jag ville.
När jag ÄNTLIGEN listade ut vilka muskler som satte käppar i hjulet för höften så blev familjen sjuk.

Nu har jag varit bänkad på grund av höft, halsont och sjuka barn.
Jag försökte mig ut på en långpromenad i tisdags med båda barnen i vagnen. Efter halva vägen började Leo bli grön i ansiktet av illamående och kunde inte sitta i vagnen längre. Han skulle absolut GÅ resten av vägen.
När jag kände på honom så höll han på att brinna upp men vägrade sitta i vagnen.
Väl hemma satte feberkräkningarna igång och hjulet var i rullning.
 
Idag vaknade jag till två feberfria barn som låg och sjöng (och hostade) på sina madrasser i vårt sovrum. Det känns som att vi kan se ett ljus i slutet av tunneln, och tur är väl det.
 
Innan sjukan slog ned så hade vi en härlig helg. För mig var det fullt ös med tjejmiddag och svenska skolan. För barnen blev det en relativt lugn lördag och sedan en kul söndag med skola.
 
Att vara hemma denna vecka med sjuka barn har faktiskt varit rätt bra för mig. Jag har kunnat komma ikapp på lite saker som jag borde tagit tag i tidigare. Dvs, vår höstsemester.
Tanken var ju att vi skulle åka till Costa Rica. MEN.... nu har vi ju reseförbud pga green card-ansökan så då blev vi tvugna att välja en resa inom USA. Barnen röstade på Hawaii, men jag kände att vi behöver spara lite av Tottes semester och åker vi till Hawaii vill jag vara borta minst 10 dagar.
Så nu har vi bokat Californien 7-12 november. Det blir framförallt Disneyland med allt vad det innebär, men sen blir det förhoppningsvis en sväng till Seaworld också.

Att jag har feberfria barn idag kommer att firas med ett besök på IKEA. Wohooo!
 
 
Mys i höstrusket.
 
Spiderman på besök.
 
Fördrink fixad av Totte.
 
Tjejmiddag.
 
Lexie...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Kommentera inlägget här :