Gnistrande, sprakande och alldeles alldeles utmattad

publicerat i
 
Som rubriken lyder, så känns mitt liv just nu. 
Jag har fantastiskt roligt just nu, men jag är HELT psyikiskt utmattad. 
Så mycket som jag måste använda min hjärna just nu har jag förmodligen inte gjort på 3 år. 

HUJEDAMEJ!!!!
 
Första körrepetitionen avklarad i tisdags. Det var en hisnande upplevelse som jag blev helt golvad av. 
Vi börjar med att sjunga upp och jag känner mig rätt nervös och osäker men det går helt okej. 
Sedan börjar vi med att öppna det första stycktes noter som vi ska sjunga. Han förklarar att det är fyrstämmigt och sedan räknar han in oss.... 1.... 2.... 3.... 4
Alla börjar sjunga sin stämma och jag blir lite förvånad att ALLA stämmor lyckades hitta sin startton utan att få den spelad innan vi börjar sjunga. 
Jag försöker hinna med i noterna så gott det går och kanske träffar var 10e ton men känner att det ändå måste vara godkänt för att aldrig ha hört stycket tidigare. 

När vi sedan sjungit det tio sidor långa stycket så säger Steve som vår director heter "Bra jobbat" Hur många hade hört denna tidigare? 
2 stycken räcker upp handen. TVÅ STYCKEN av kanske 30 personer. 
ÄNDÅ SJÖNG VI ETT 10 SIDOR LÅNGT STYCKE 4stämmigt. 

Då kände jag att HERREJÄVLAR, nu får jag skärpa mig. 
Hjärnan började gå på högvarv. Jag försökte att läsa noterna ännu bättre än tidigare och sedan var 2 timmars repetition över. 
Jag har inte varit så psykiskt utmattad sedan jag pluggade. 
 
Sedan dess känner jag mig lite bakis.... 
 
Plus detta har vi SWEA's kräftskiva på lördag där jag ska vara MC, skolstart på svenska skolan på söndag och vardagslivet med alla nya aktiviteter. + en trotsig 3åring!
 
Lycklig 3åring får äntligen dansa stepp.
 
 TROTSIG och allmänt arg TREÅRING FRÅN DEN VARMA SIDAN....
 



 
 

Kommentera inlägget här :