Konsert och tankar om framtiden

publicerat i
Igår var det då dags för min första konsert med Con Brio.
Hela dagen var rätt stressig och jag var tvungen att byta om till mina konsertkläder på Leos gymnastik. Det kändes lagom märkligt att komma ut från toaletten uppklädd som att jag skulle gå på bal. Jag försökte inbilla mig att alla andra föräldrar trodde att jag var någon känd musiker som skulle till någon konsert i någon konserthus någonstans.
 
Väl på plats så var det event vi skulle sjunga på i ett litet galleri mitt i Kirkland. Så avskilt att jag aldrig hade vetat att det varit där om jag inte fått strikt vägbeskrivning. Eventet var ett nätverks event för professionella kvinnor, dvs kvinnor som jobbar, dvs inte jag.

Vi sjöng fyra stycken och det är verkligen en fröjd att sjunga med denna kör. Det låter så vackert och jag står som ett fån med gåshud hela tiden. Det är lycka för själen det!
Jag skulle lätt kunna repetera med denna kör varje dag. Lugnet som infinner sig i min kropp när jag sjunger tillsammans med dessa kvinnor är en mirakelmedicin. All vardagsstress försvinner och jag märker hur jag blir bättre och bättre på att slappna av när jag sjunger.
 
Jag är inne i någon märklg fas nu de senaste dagarna där jag funderar mycket "vad hade hänt om?". Eller "var hade jag varit om.....", osv osv.
I vissa fall sjukt obehagligt då jag praktiskt taget avgudar det liv jag lever nu. Jag kan fortfarande inte förstå hur lyckligt lottad jag är och hur just jag hade sådan tur att få leva detta liv. Jag hoppas att jag håller i denna känsla förevigt för då tror jag att jag kommer fortsätta uppskatta det.
Men vad hade hänt om jag hade haft engagemanget, viljan och framförallt modet att försöka mig på en karriär som skådespelerska? Eller om jag hade tagit steget att bli sjuksköterska för att senare kunna vidareutbilda mig till barnmorska.....
 
Jag vill ju trots allt något mer med mitt liv. Jag har insett en viktig komponent i hela min "Vad vill jag med mitt liv" tanke. Det är att jag förmodligen inte vill tillbaka in i ett regelbundet 9-5 liv på ett tag. Jag skulle vilja vara lite mer fri, lite mer möjlighet att arbeta hemifrån än jag har som lärare.
Ett måste är dock att ha det sociala i ett arbete....
Låter detta motsägningsfullt, ja kanske...!?!
MEN, jag har en tanke och lite av en dröm just nu. Jag ska bara försöka konkretisera den lite mer för mig själv innan jag kan skriva vad det är.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av monica:

så läckert det låter Johanna!! Du är så bra! så bra att du genomfört det här med kören! Jag kan nästan känna det lugn och den harmoni du beskriver när ni sjunger! Ser med spänning fram emot att höra/läsa om dina framtidsplaner!! kraaaaam!

Kommentera inlägget här :