Kräftskiva 2013

publicerat i

Gårdagens kräftskiva var i mina ögon fantastiskt lyckad.
God mat, härliga människor och ett grymt adrenalinpåslag att få vara MC tillsammans med Maria.
Visst fanns det delar av vårt arbete under kvällen som hade kunnat vara bättre förberett. Men för att vara första gången på engelska känner jag mig rätt nöjd.
 
Jag hade fantastiskt kul och dansade och dansade efter middagen var över. Min höftskada jag dragit på mig under löpningen efter sommaren gjorde sig påminnd under kvällen. Jag ignorerade den dock stenhårt och under inflytande av alkoholhaltiga drycker så var smärtan rätt uthärdlig även fast jag vet att jag klagade på sluttampen.
När jag vaknade i natt lite lagom törstig och bakis och inte kunde gå, då var smärtan inte längre uthärdlig. HJÄLP!!!

När jag sedan några timmar senare skulle bege mig iväg till skolstart med svenska skolan mådde jag faktiskt riktigt bra men att gå var plågsamt. Varje steg var det någon som stack en kniv i höften på mig. Lite ipren hjälpte föga....
Under dagen har höften faktiskt blivit bättre och bättre men smärtan är fortfarande rätt påtaglig när jag går.

Jag tror tyvärr att det blir ett besök till doktorn imorgon. Jag behöver något smärtstillande med antiinflammatoriskt. Sen blir det iväg till en sjukgymnast. Löpningen har känts så bra.... detta känns INTE helt okej.

I fredags blev vi, familjen Liberto även ägare till en stor bil återigen.
Jag är KÄR! Jag älskar min nya bil.
En Chrystler Town and Country. 7 sitsig mommobile med massor av utrymme.
Vi kommer till och med kunna åka och campa i den om vi vill. Alla stolar går ner i golvet och på det är det bara att lägga en stor madrass. Jag längtar efter vår första campingtur!

Ikväll tog vi vår första roadtrip. Den bar av hela vägen mot en lookout point vid Queen Anne i Seattle där man ser Seattles fantastiska skyline. Regnet öste ner och blixtarna syntes över hela himlen. Det var fantastiskt vackert och kändes som en perfekt första roadtrip. Tanken var att vi skulle köra en tailgatemiddag men med tanke på regnet som öste ned så fick det bli picknick inne i bilen. Det gick alldeles utmärkt det också!
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Monica:

Ååå vad läckert att hinna läsa ikapp din blogg!!! Guud vad spännande och roligt med kören!! Förstår att du både är stolt och glad!! Och 5 år?!?? Otroligt!! Det är häftigt att läsa att du mår så bra Johanna!! Dina senaste år har verkligen inneburit stora förändringar i ditt liv! Håller med om att hur häftigt är inte livet!!! Stor kram från moster!!!

Kommentera inlägget här :