6 dagar kvar

publicerat i ;

Igår kväll fick jag regelbundna sammandragningar utan värk. Det känns ju lite meningslöst eftersom det förmodligen inte gör någon verkan alls.

I natt har jag sovit ganska gott hur många timmar som helst. Vaknar ju varannan timme men somnar om ganska snabbt. Det enda jag lidit av i natt är grymma kramper i rumpan.

Det är märkligt hur den mänskliga kroppen och psyket fungerar. Jag har ju lessnat totalt på att vara gravid nu. För några veckor sedan så ville jag inte att han skulle komma ut på mycket länge.
Om jag hade haft de känslorna nu så hade förmodligen förlossningen blivit jätte jobbig.
Nu vill jag inte annat än att det ska sätta igång och det känns som att jag kan ta hur mycket smärta som helst.

När tror ni att han väljer att komma?

Några bets:

Totte: 18 April
Jojo: 21 April
Jag Johanna: 22 April
Stefan: Den optimisten säger att jag blir igångsatt 7 maj. Tack för den;)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Veronica o Isak:

Ja herregud nu har ni snart ert lilla knyte hos er. Känslan gör mig nästan lite rörd, för precis ett år sen var det jag som satt i din sits. Kanske ni kan pricka in samma dag som vi, Isak fyller 1 år på söndag, 19:e alltså :-D, det vore ju lite coolt!

2:a kommentar, skriven , av Jennifer o Philip:

Gissar på den 22 april=)

3:e kommentar, skriven , av Lollo:

Ja vi får väl hoppas på den 22:a eller så kanske det är roligt att ha "en egen födelsedag"? :)



Kram!

4:e kommentar, skriven , av Maria:

Åhh det närmar sig nu!! Spännande!

Själv så fattar jag inte att lillkillen här hemma redan har hunnit bli en vecka gammal. Tycker redan han har ändrat sig mycket. Usch, tiden går för fort när de är små!

5:e kommentar, skriven , av Tessan:

jag tror han kommer idag :-)

För jag tror att när du är här i kväll så kommer du att skratta så mkt att bönan blir lite nyfiken på allt ståhej utanför magen! :-)

6:e kommentar, skriven , av Marih:

Jag gissar på den 25april..

Kommentera inlägget här :