Lavemang

publicerat i ;

Det finns saker man kanske inte helst skriver om här i rädsla för att skrämma bort er.
Men nu måste jag i alla fall lätta mitt hjärta.

Jag har varit förstoppad under ett antal dagar och nu när sammandragningarna/värkarna sätter igång så är det överjävligt för att det trycker så fruktansvärt på alla tarmar.
Detta har gjort att jag inte fått sova något i natt och haft en jobbig förmiddag. Så vi började förmiddagen med ännu en omgång katrinplommonpuré, massa vatten och promenad. Ingenting hände självklart utan om möjligt ännu mer tryck mot tarmarna.
Då ringde jag förlossningen som sa att jag skulle ta lavemang som jag köpt på apoteket.

Jag har tagit två doser microlax..... OCH INGENTING HÄNDER!
Så nu tänker jag avvakta tills imorgon när jag ska till min BM och hoppas att hon ger mig bättre hjälp än jag kunnat ge mig själv.

Nu har jag sovit hela eftermiddagen för jag har sluppit sammandragningar. Nu är det bara att hoppas att det är lugnt tills imorgon så att jag kan sova i natt också!:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marih:

Ajajaj,låter inte trevligt med förstoppning.En annan får ju igång magen genom en kopp kaffe :P



Dagen på stan var underbar,suttit i solen och njutit i fleeera timmar. I morgon när man ser sig i spegeln kommer man väl vara röd som en räka. Men lika bra att passa på nu innan bebben kommer.



Ingenting verkar ju hända idag heller så vi får hålla tummarna inför morgondagen ♥

2:a kommentar, skriven , av Tessan:

kanske komemr bönan på min namnsdag, min trillingfödelsedag :-)den 26 april!

Puss på er!

Kommentera inlägget här :