Misslyckat biobesök

publicerat i ;

Igår var jag och Totte ute och åt middag med några av Tottes vänner. Jätte trevligt och på en av mina favorit restauranger chop sticks.
Efter middagen var det bio som gällde.

Jag hade haft ont i magen hela dagen mer eller mindre men hade bestämt mig för att inte vara någon tråkig gravid kvinna och ställa in. Så med magen i huvudet och försök till välvilija gav vi oss iväg.
Middagen gick bra och visst hade jag ont men va tusan det var inte mer än att jag klarade det.

När vi sedan satte oss på bion kom smärtan mer intensivt i magen.... och satt i så hårt att jag började kallsvettas och må illa. När filmen har hållt på i 15 minuter säger jag med gråten i rösten till Totte "Vi måste nog gå nu".

Sen gråter jag av smärta och känslor av att jag borde härdat ut där i biosalongen hela vägen hem. Jag är dock helt säker på att jag kommer kräkas.
Väl hemma lägger jag mig i horisontalläge på sängen och smärtan försvinner sakta men säkert ur min kropp.

Än en gång fick jag bevis på att jag inte SKA ut och flänga. Min kropp klarar ju inte av det längre.
Samtidigt som det kändes snopet att ha missat filmen som vi betalat massa pengar för så är jag bara så otroligt glad att det inte var magsjuka som jag befarade.

Jag ska lura med mig Totte på bio nån dag i veckan nu och se samma film, men utan att ha gjort massa grejjer innan så att kroppen fortfarande är helt slut!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Skönt att det inte var bebisrelaterad magsmärta. Men vad tråkigt att behöva lämna så där mitt i filmen. Vilken film såg ni?



Du är så söt, vi längtar som två tokar du och jag tillsammans då :)

Får väl gör ett sista inlägg på bloggen ikväll. Imorgon lär det inte hinnas med innan vi åker. Men jag lovar att rapportera så fort jag får möjlighet!



Kram ♥

2:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Usch vad tråkigt. Det låter så likt mej... Jag skulle också vara duktig och hänga med ut på en afterwork men maken och några vänner, när jag blev svimfärdig och var övertygad om att jag skulle spy, också det efter att ha haft omt i magen hela dagen... Skumt men det gick också över...

Stor kram

3:e kommentar, skriven , av Marih:

Ta hand om dig själv gumman och vila ordentligt. Jag har haft precis samma känsla som dig i magen när jag stressat och ändå gett mig in i något bara för att man inte vill vara "den tråkiga gravida kvinnen". Men vi måste nog inse att vi just nu inte orkar med allt de vanliga. Att jag pallade med Ullared igår var ett mirakel..

Hoppas du känner dig bättre idag iaf och att ni kanske hinner med ett biobesök innan lillen kikar ut.



♥massa kramar♥

Kommentera inlägget här :