Dop

publicerat i ;
Igår var det då det jag förberett för hela veckan...DOPET!

Det blev en helt fantastisk dag efter väldigt mycket drama.
Tanken med hela dopet var att det skulle symbolisera "The circle of life" eftersom min mamma begravdes i samma kyrka för exakt ett år sedan.
Detta tog en av faddrarna på allvar och föll ihop bara några minuter i ett krampanfall. Som tur var höll han inte i Leo utan det gjorde min bror som är den andra faddern.
Jag lyckades hindra fallet en aning och fort som tusan är min bästa vän Louise och hennes pojkvän om båda är läkare på plats! THANK GOD!
Han var medvetslös i ca 10 minuter och åkte iväg med ambulans till sjukhuset.
Väl i ambulansen hade han återfått medvetandet och fick ligga på sjukhus för observation under natten.

Vi hade ju hela dopcermonin kvar efter det här... hur skulle det gå tänkte vi.
Men det gick faktiskt bra. Prästen hämtade upp det hela bra och alla underbara låtar som jag valt att min andra storebror och hans dotter skulle sjunga sjöngs och det var helt fantastiskt!

Väl efter kyrkan ringde vi den avsvimmades brorsa som följde med i ambulansen och då fick vi reda på att han var okej. Detta var otroligt skönt för då kunde vi ta det lugnt och faktiskt fortsätta med kalaset som planerat.

Det blev skål i champagne,
smörgåstårta
mina hembakta tårtor och kaffe.

Sen på kvällen stannade mina bästa vänner på middag och även en av Tottes bästa vänner. Det var ett perfekt sätt att avsluta dagen på!
Måste erkänna att jag sen hade extremt svårt att sova för att jag bara tänkte på incidenten i kyrkan.

Återkommer med lite bilder snart!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av tessan:

det var så underbart att träffa alla i går, speciellt familjen Liberto :-)

vi pratade om det i går, i bilen, att ni alltid e så coola å alltid orkar ses! Trots dopkalas, trots, bäbis så ville ni ha oss kvar å bjöd på underbar grillning! Den bästa kvällen på mkt länge!

sitter nu på tåget ner till Malmö och läser din mysiga blogg! krama dom båda från mig!

puss!

Kommentera inlägget här :