Dopförberedelse och bad

publicerat i ;

Idag har det varit ännu en dag fylld av dopförberedelser.
Jag har insett att detta dop varit en anledning för mig att storstäda huset.
Det sker ju inte jätte ofta om jag ska vara ärlig.
Vi har bott i detta hus i 2 år i Oktober och jag har kanske storstädat det 1 gång tidigare.
Vi hade visserligen städerska ett tag vårt första år här när både jag och Totte jobbade häcken av oss.
Då var det ju fint hela tiden.
Men nu... nu är jag hushållerska, städerska, hustru och mamma. And I like it!:)
Tyvärr håller jag inte en proffessionell nivå direkt....eller jo på hustru och mamma delen gör jag ju det helt klart!

På to do listan idag stod kolla att kläderna till dopet funkar för mig och lilleskutt.

Jag ska ha ny klänning dagen till ära.



Vet inte vad jag ska ha för skor. Har ett par vita ballerina, förmodligen blir det dop. Men hade inte varit helt fel med ett par pumps, har visserligen ett par rosa någonstans, de skulle funka.... får fundera ytterligare på det!

I kyrkan ska Leo ha min släkts dopklänning. Den ska jag hämta hos brorsan imorgon.
När en kille haft klänning i en timme då måste han ju få vara ultragrabbig ett tag efter det.
Så på lunchen/fikat så kommer lillskrutten ha detta på sig:



Sorry för den lättklädda bilden på mig, passa på att fokusera på han framför mig. Leo hade precis spytt ner min klänning, så jag skyller helt och hållet på honom!

Det blev ytterligare ett bad för Leo idag.
Han tyckte att det var lika mysigt denna gång.
Suveränt tycker jag!!!




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Vad fina ni är! Och vad stor Leo börjar bli =)

Kramar

2:a kommentar, skriven , av jennifer o Philip:

Jättefina dop-kläder, både dina o Leos=)

3:e kommentar, skriven , av Maria:

ÅH GULLEUNGE!!!!



Ska nog prova att åka och bada med Elliot. Det finns en simhall som har en bassäng som är lite varmare, där skulle det nog vara lagom skönt för honom :)



Vilken snygg klänning!

Kommentera inlägget här :