Kräk, kräk och åter kräk

publicerat i ;


Idag har Leo haft en kräkdag... efter att ha bytt kläder ett antal gånger fick han helt enkelt vara utan kläder.

Han har slutat vara hungrig på natten, men vaknar likväl och vill ha flaskan. Jag inser ju att han mest tycker att det är mysigt att få komma upp och snutta. I natt är det dock slut med det.
I ett par dagar nu så har vi tränat på att somna själv utan något vaggande på dagen. Det är inga problem alls nu så i natt ska vi även försöka detta under natten. Jippie:)

På kvällen somnade han helt själv, jag låg i sängen brevid och läste medans han låg och bökade. Lite skrik blev det men då satte jag bara en hand på honom en snabbis så att han kände min närvaro. Efter det somnade han jätte fort.
Efter 45 minuter vaknade han... och skrek som en stucken gris då hjälpte det inte att jag bara var i samma rum.
Efter en stund som förmodligen inte var längre än 5 minuter sov han när jag bara höll handen på honom. Inget vaggande i alla fall:)

Han ska få mat när han vaknar vid 00-01 tiden. Sen så ska jag försöka få honom att sova hela natten fram till klockan 6. Då kan han få mat igen.
Det blir riktigt spännande och se om det fungerar.
Det är så otroligt onödigt att vänja honom vid att han får en slurk när han vaknar när det egentligen inte är hungrig.

Håll tummarna att det blir utan alltför mycket gråt och frustration i natt.



Denna coola pilotjacka vill pappa och mamma att Leo ska ha i höst.
Kanske kan han få titta på när pappa flyger också...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Stort lycka till i natt!

Kram

Kommentera inlägget här :