provbak och pysselmamma

publicerat i ;

Sitter här helt svettig och färdig efter en hård promenad och lite styrketräning.
Händer fortfarande inget på vågen... den dagen det gör det lovar jag att ni kommer få veta det!

Igår så var jag en riktig pysselmamma, sån mamma jag egentligen inte är, men kanske kan bli.

Först provbakade jag tårtan som jag ska göra till Leos dop nästa lördag. Rätt ambitiöst om jag får säga det själv.
Jag kände att det var nödvändigt eftersom jag ska baka 5 tårtor och fixa allt här hemma till dopet.
Jag hoppas verkligen att det blir bra väder på dopdagen eftersom vi ska ha 50 pers hemma hos oss. Vi får INTE plats sittande inomhus kan jag säga:)

Tillbaka till tårtan så blev jag extremt nöjd faktiskt. Dekorationerna av tårtorna kommer att vara olika på alla de fem tårtorna, så den igår gjorde jag bara en jätte enkel på och inte särskilt väl genomförd.
Med andra ord det kommer bli bättre.


 Mammapyssel nummer två var att jag gjorde avgjutningar av Leos hand och fot i gips. Det var riktigt pyssel vill jag lova, men jag genomförde det och resultatet blev helt okej faktiskt.
Jag tänkte att denna första tavla blir till farmor från Leo.
Sen ska jag försöka orka göra en till oss själva också....



Nu har jag ingen aning om vad jag ska hitta på under dagen.
Vi skulle verkligen behöva åka en sväng till tippen, men Totte jobbar så vi får väl se om det blir av.

Annars ska jag nog bara ta det lugnt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Camilla:

Tårtan såg inte dum ut, mums! Vad hade du för fyllning?

2:a kommentar, skriven , av Linda:

Tårtan ser mumsig ut, enkel men jätte god. Hoppas ni får bra väder då så ni får plats med alla gäster.

Lycka till.

3:e kommentar, skriven , av towe:

både tårtan och avgjutningarna blev jätte fina :)



Jaa, tur att vi ficklånet, nu kan vi köpa oss en rejäl bil :D Känns skönt att hadet klart! :)

Kommentera inlägget här :