Natten

publicerat i ;

Natten gick precis som planerat, utan ett endaste skrik.

Lillprinsen åt vid 22.50 och sov sedan gott till 02.40. Då fick jag sätta mig med en hand på hans höft medans han låg och bökade. Efter en kvart sov han sött igen.
När jag tänkte på det så gjorde han inte alls de hungrigtecknen han gör när han är hungrig när han vaknade den gången. Tänk att jag inte reflekterat över det tidigare utan bara gett honom mat automatiskt.

Sen vaknade han igen klockan 04.40 och då var han hungrig så då blev det mat. Sen har han sovit jätte oroligt sedan dess. Så har det varit nu i snart 3 veckor. Jag tror att när det  börjar bli ljust tycker han att det är dags att gå upp. Ingen dum idé egentligen om det inte var för att hans kära föräldrar är sjukligt morgontrötta.
Han vaknade i alla fall helt vid 06.50 men fick då ligga i sin vagga och snacka en stund för sig själv medans jag låg och försökte slumra lite brevid. Sen gick Totte upp med honom vid 07.30.

Nu sover han sött en stund och sen ska vi iväg till BVC för att ta spruta.
Jag hoppas att han klarar det bra. Förra gången fick han ju bara lite feber men var väldigt trött.

Kommentera inlägget här :