Feber

publicerat i ;
Början på helgen var riktigt bra.

Jag hade en otroligt härlig stund hos frisören och Leo hade det kul med farmor. De hade träffat några kompisar till oss på Kulturhusets "Rum för barn" så det hade inte kunnat vara bättre.

Kvällen med tjejerna var hur härlig som helst. Jag har så otroligt roligt med mina underbara vänner.
När Leo hade fått mat vid 23.30 så kom han inte till ro. Jag förstod att något var fel, men jag trodde att det var för att det varit en dag med för mycket intryck under dagen.
Till slut kom han till ro i alla fall och vaknade sen vid 3.30.

Jag gick ner och gjorde mat och gick sedan upp till hans rum och tog upp honom. Då är han som en liten kamin. Jag inser att han har mycket feber och går ner och hämtar febertermometern och alvedon.

39.9 stod termometern på.
Mat in och alvedon in, sen går jag och lägger honom i hans säng men där ville han verkligen inte ligga. Jag tog över honom till mig... då sov han i 10 minutersintervaller fram till klockan 07.00.
Sen fick han mat igen och kunde faktiskt sova till klockan 9 i sin egen säng.

Jag känner mig extremt bakfull och har så ont i huvudet. Nu har jag fått i mig lite mat och alvedon och känner att det kanske är på bättringsvägen.

Leo är piggare men har fortfarande 38 grader med alvedon i kroppen. Han leker i alla fall och är lika underbar som vanlgit. Tänk att man kan vara glad även när man är sjuk.
Jag hoppas att han vill gå och sova snart igen för jag är heeeelt slut.

Leo älskar musik! Här stannar han upp i sin lek för att titta på Idolvinnaren Erik på nyhetsmorgon:



Julgodisbaket är inställt. Jag har sorg...

Hoppas att vi kan fira lucia imorgon i alla fall!

Kommentera inlägget här :