Medial verksamhet

publicerat i ;
Jag har varit och träffat ett medium.
Jag har alltid varit väldigt intresserad av andevärlden. Eller när jag var liten var jag bara sjukt mörkrädd och extremt rädd för att vara ensam. Ju äldre jag har blivit desto mer har jag trott att det faktiskt finns en andra dimension av livet.
Säker kan man ju inte vara, men det har hänt saker och ting omkring mig som har fått mig att tro saker.

Jag hade ju kanske hoppats på att mediet skulle få "kontakt" med min mamma. Dock så åkte jag dit med tanken att det kan vara totalt humbug och att inget av detta existerar och att allt han skulle säga inte skulle betyda någonting för mig.

Men.. han fick inte kontakt med min mamma, men väl någon annan i min närhet.
Jag är såld och är helt säker på att det finns en andra dimension någonstans.

Mediet som hette Leo arbetar med andlig vägledning. Det betyder att de i andevärlden ger budskap till oss i denna värld om hur vi kan utveckla våra liv.
Jag fick ju då andlig vägledning av denna person han fick kontakt med.

Några av de råd jag fick var:

- Fortsätt skriv!! Gör det drömprojekt du har, fråga inte dig själv hela tiden om det är rätt eller ej. Det ÄR rätt.

- Sjung. (Personen hade saknat att höra mig sjunga).

- Våga säga nej till saker och ting. När du säger ja, och inte vill det egentligen blir det bara ett störande moment i ditt liv där du undertrycker din egen vilja. Börja med att lära dig säga, "Jag ska tänka på saken".

- När jag var liten lyssnade jag mer på min magkänsla än nu. Jag måste tillbaka till att våga leva på känslan och inte lyssna så mycket på vad hjärnan säger. Hjärnan har bara andras åsikter i tankarna och bestämmer utifrån nåon annan än mig själv. Jag måste våga lyssna på mig själv och vad jag vill.

- Jag ska njuta av resan till målet. Inte glömma att titta på utsikten på vägen dit. Jag har alltid för bråttom...

- Jag är en bubblande, positiv och glad människa. Jag ska fortsätta vara spontan och omringa mig av människor som stimulerar denna sida av mig själv.

- Personen han fick kontakt med älskar att se mig busa.

- Jag ska njuta av julen för MIG, inte för någon annans skull.

När jag skriver upp det så här så kanske det låter som råd som vem som helst skulle kunna få. Grejjen är att jag inte sa ett ord i situationen med mediet. Han pratade hela tiden.
När han förklarade människan han hade framför sig som ville kommunicera så fanns det inte en tvekan för mig vem det var.
Vill inte skriva mer om det för att det är alldeles för personligt, men jag är som sagt helt säker nu.

Oavsett vilket så fick detta mig att må mycket bra och jag fick upp många tankar om hur jag ska fortsätta mitt liv. Jag ska fortsätta tro på mig själv och sluta dra efter halmstrån. "Personen" sa även att den inte sett mig så lycklig på en plats där jag bott som jag är nu. Nämnde även att jag ska utveckla det jag håller på med nu istället för att sikta på att livet är grönare på andra sidan.

"Personen" sa även att den är stolt över de beslut jag tagit hittils i livet.

Kommentera inlägget här :