Pricken...

publicerat i ;

Ja... nu är det så att på Leos 7 månadersdag så måste jag nog byta namn på bloggen.

Det har nämligen flyttat in en liten prick i min mage som förhoppningsvis blir en lillebror eller lillasyster till Leo i Juli 2010.

Idag har vi varit och tittat på pricken och det är verkligen en liten prick. 1.02 cm lång och ett litet hjärta som slog snabbt, snabbt.

Det är nästan bara ett år sedan vi tittade på Leo i samma storlek, det är HELT sjukt, men helt fantastiskt.
Jag är i vecka 7+2 idag så det är fortfarande väldigt tidigt. Min gynekolog sa dock att när man sett ett fint tickande hjärta och sett att embryot växer som det ska så är risken för missfall minimal. Så det är därför jag vågar skriva om det i bloggen nu.

Har haft lite svårt att skriva eftersom det mesta som rört sig i livet på sista tiden har varit trötthet och funderingar. Det är i vecka 7 och 8 som ansiktet sluts. Så jag och Totte har haft mycket tankar om det skulle bli ännu en spalting. Vi hoppas och håller tummarna att pricken är hel och att ansiktet sluts fint. Det räcker med att operera ett barn!:)

Samtidigt så vet vi ju nu att det verkligen inte är jordens undergång....

Men men.. många tankar!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Jag blev alldeles tårögd... Är så himla glad för er! Och lilla, lilla bönan i magen :) Gud, det känns som igår man själv var där och kikade på Elliot.



Ska bli såå kul att följa även denna graviditeten! Allt kommer gå jättebra, och ni Leo kommer bli världens ballaste storebror!



Kram på er ♥

2:a kommentar, skriven , av jennifer:

Grattis Johanna! varenda kotte blir ju gravid med nr 2 o jag kan inte annat än längta tills nästa gång=)=)=) grattis grattis grattis!!!!

3:e kommentar, skriven , av Marih:

STOOORT grattis från mig och lilla Amanda!! ♥

4:e kommentar, skriven , av Sandra och Stella:

Åh vad roligt, stort grattis.

Har läst de kryptiska inläggen om hemligheter och anat att det varit något på gång:-)

Jättekul för er, och vad mysigt med ett syskon!

5:e kommentar, skriven , av Veronica & Isak:

Åh grattis, tänkte nästan det när du var lite kryptisk med hemligheter häromdagen =)!! Vet du vad? Här har vi också en liten prick som förmodligen också tittar ut i juli om allt går bra, vad skoj att vi kanske kan följas åt denna gång med =)

6:e kommentar, skriven , av Helen:

En massa grattis från oss. Hoppas att ni mår bra allihopa. ör en höftig känsla det här med något som växer i magen :)



Kramar Helen

7:e kommentar, skriven , av Sandra:

Ett STORT grattis! Åh vad spännande. Ni som fick vänta så länge på liten Leo, vilken bonus denna gång :-) . Kram kram

8:e kommentar, skriven , av Helena och Filip:

Jag visste det!!!! GRATTIS!!!! Vad glad jag blir. Hade det på känn hela tiden =D

Stor kram

9:e kommentar, skriven , av Lotta R:

Grattis vad kul. Då är vi båda på väg:) Jag har bF 8 juni. Håller tummarna för er. Kram

10:e kommentar, skriven , av Fia:

Men gud vad roligt..jätte grattis=) Här är vi väldigt fundersamma på en tvåa då vi inte orkar med en spaltis till..Om man kunde bli garanterad att det inte blev nå spalt så..hoppas allt växer till sig som det ska..grattis igen..

11:e kommentar, skriven , av julia:

gu va kul!!! grattis, vilken härlig julklapp:)

håller tummarna för att allt går bra!



kram kram

12:e kommentar, skriven , av Kajsa:

Stort grattis Johanna!!! Hoppas allt går fint! Måste säga att du har en sjuuukt gullig unge hittills iaf!!=) Kram

Kommentera inlägget här :