Dagen annorlunda

publicerat i ;
Tänk vad dagen kan bli annorlunda än vad man tänkt från början.
Idag skulle vi haft en lunchdejt.

Hade jag inte varit gravid hade jag inte lyssnat på min kropp och hade gjort mig iordning och åkt in mot stan.
MEN... nu känns det otroligt viktigt att lyssna på kroppen, just eftersom den hela tiden protesterar när jag inte lyssnar på den.

Måste säga att denna dag ändå blev precis vad jag behövde. Konstigt kan man tycka eftersom jag inte gör annat än att vila på dagarna. Det sjuka är ändå att de minsta ansträningar och åtaganden blir extremt jobbiga både för min kropp och själ. Jag hoppas verkligen att denna press försvinner sedan när kroppen är återhämtad.

Idag när jag i stort sett bara legat rakt upp och ner hela dagen har jag kännt bönan otroligt mycket. Han ligger och bökar där inne. När jag känner honom så mycket som nu när man känner kroppsdelar som trycker mot mig så längtar jag väldigt mycket efter att få se mitt lilla hjärta, min ängel!

Åhhh va jag längtar!

Kommentera inlägget här :