Familjen annorlunda

publicerat i ;
Jag tittade på det nya programmet familjen annorlunda häromdagen.
En sak som fastnade var att familjen med 10 barn tvättade minst 4 maskiner tvätt om dagen.
Herregud, den måste ju stå på HELA tiden. Bara det är ju ett heltidsjobb.

Sen tänkte jag på en annan sak, är inte alla familjer annorlunda på något sätt?
Varje familj är unik, på samma sätt som varje individ är unik.

Nu med blogg och Iphone så går jag ju rätt med strömmen. Samtidigt är jag en människa som i stort sett hela mitt liv på något sätt varit på väg mot strömmen. Inte för sakens skull utan för att när jag följt mitt hjärta så har det bara blivit så. 

Nu rullar många funderingar runt i mitt huvud just idag och en av dem är varför det i mångas ögon är så otroligt läskigt, obehagligt och fel att vara speciell, att våga gå mot!

Idag är mina problem med mig själv och min omgivning min största fiende.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Yvette:

Absolut är vi alla olika/ unika ingen är den andre lik, vi är alla speciella på ett eller annat sätt ändå försöker vi vara så himla lika.

Kommentera inlägget här :