godis, chips, kladdkaka, mat, and all over again

publicerat i ;
Jag blir så trött på mig själv.
Från att ha varit extremt nyttig innan jag blev gravid så har jag blivit totala motsatsen nu.
Jag försöker hålla mig från typ läsk, för det är bara onödiga kalorier för mig just nu.
Jag KAN bara inte hålla mig från annat onyttigt just nu.
Idag har jag typ ätit allt jag fått tag på. Det är asjobbigt, för det är ju så gott! Men sen efteråt så känns det så extremt onödigt.
Jag ska ta nya friska tag till ett mer nyttigt liv imorgon.
Sen hoppas jag att detta is/snö/slask försvinner så att jag kan promenera lite. Den enda motionen jag är tillåten!

Annars har dagen faktiskt varit väldigt mysig. En riktig söndag.
Började med att min svägerska ringde och sa att min brorsson Max 1,5 kommit med telefonen och sagt "Åka Nanna".
Så sagt och gjort, de köpte med sig lunch och kom hit och mös med oss.

Vi har även haft hantverkaren Musse här som tittade på vårt sovrum vi ska fixa till lite. Skulle vara så skönt att få det gjort innan bönan bestämmer sig för att titta ut. Vi ska nämligen ta bort väggfasta garderober från 70-talet och göra en fin TVhörna med lite byråer och sånt där istället. Jag får lägga upp bilder sen!

Sen tog vi en sväng till tippen och slängde skräp, känns också skönt i hjärtat.

Sen lagade Totte världens godaste middag! Järpar med katrinplommon inuti, brunsås och potatis. *mums*

Sen har vi legat och tittat på film, eller Totte tittade och Johanna sov!

Nu ska jag försöka göra nåt vettigt....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av malin:

Jag har samma problem, hade börjat äta nyttigt igen efter min andra grav, Men nu är det otroligt svårt att stå i mot cola och godis osv!

Undra varför det ska vara så gott ;)

2:a kommentar, skriven , av Ulrika:

Känner igen det där gottasugen då man väntar smått! Då storprinsen låg i magen så kunde jag inte motstå cocacola. Det gick bara inte! (+ massa annat smått o gott!) Då jag väntade lillprinsen så åt jag allt som kom i min väg..fanns ingen hejd på det hela ;) Men då han väl kikat fram så försvann oxå suget..eller nästan i vart fall ;)



Kram

3:e kommentar, skriven , av jennifer pion85:

hej johanna, du kommer kanske inte ihåg mig vi skrev i samma FL-tråd (för stockholmare runt 25 som plussat/snart plussat) för typ 1,5 år sedan. o jagsurfade runt på FL i kväll o fann din blogg o vill bara önska dig ett stort grattis till bebin i magen! jag blev mamma till en liten Philip i juni 08. det är helt ofattbart härligt att bli förälder, du har stora underbara ting framför dig, o jut graviditeten=)kram!

4:e kommentar, skriven , av jennifer peion 85:

förresten här har du min blogg om du vill kika;)

5:e kommentar, skriven , av jennifer:

snurrig.... www.sessanoskorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här :