Läkare och Sjuksköterska

publicerat i ;
Idag har varit en dag med hospital jumping.

9.30 Danderyds Sjukhus

11.00 Karolinska Sjukhuset

På Danderyd fick jag träffa samma läkare som undersökte mig i December när jag blödde och blev sjukskriven. De gjorde en CTG kurva som såg jätte bra ut. Tog blodtryck som var perfekt och sedan undersökte läkaren mig. Allt är bra och cervix är inte påverkad av alla sammandragningar. SKÖNT!
Blev sjukskriven med ordnierad vila fram till förlossningen.

På Karolinska träffade vi en sjuksköterska från LKG teamet som kommer ha hand om bönan. Hon var jätte trevlig och vi fick mycket information. Den mesta av infon har vi ju dock redan tagit reda på själva, men det var skönt att träffa någon som faktiskt är inne i systemet och förklarade vad som kommer hända när han föds.
Det var inga problem att föda på BB Stockholm så det kändes mycket skönt.
Hon pratade mycket om problemen som uppstår om han har en totalspalt, vilket vi inte tror att han har efter det riktade ultraljudet vi var på. MEN, vi kan ju inte vara helt säkra som sagt.
Vi blev nog lite låga både jag och Totte efter mötet med tanke på de hinder som vi kommer stöta på om spalten är total, dvs går genom läpp, käke och gom.

Trots allt så är han ju vår lilla böna och det som händer är väl meningen. Det är bara att försöka slappna av tills han väl är här och ta tag i de "problem" som eventuellt uppstår då. Vi älskar ju redan vårt/vår lilla böna, trasdocka, hjärta, ängel, lejon, kissekatt.... ja kärt barn har ju många namn.



Simson och Sirap tycker om vår camping i vardagsrummet precis som jag. Jag sov där i natt också eftersom jag tyckte att det luktade målarfärg i sovrummet fortfarande. Fick ont i huvudet.
Nu i efterhand kan jag iofs tro att huvudvärken har och göra med mitt halsont som gör mig riktigt trött idag.
Mår inte så bra, så ska gå och vila och titta på "Dirty sexy money"!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tess:

ett litet namnförslag som jag kom på Leon.....!

puss på er alla tre!

Kommentera inlägget här :