Profylax nr2 och förlossning

publicerat i ;
Idag var det så dags för profylaxkursens andra omgång.

Något jag inser är hur bra jag och Totte känner varandra. Vi behöver liksom inte prata så mycket om sakerna som ska hända och hur jag vill att Totte ska handla under förlossningen. Det där finns liksom redan i oss på något vis.

Vi började prata beröm och många tjejer vill höra ofta hur duktiga de är osv.
Själv så blir jag nog mest förbannad om någon berättar hur duktig jag är på att ta en värk.
Jag vill bli peppad på andra sätt vilket Totte redan hade insett.

Jag ser verkligen ännu mer fram mot denna förlossning nu.
Fatta va coolt att ha känt smärtan som kvinnor i alla tider har fått gå genom för att föda barn till världen.

Förlossningar ska ju vara lite ärftligt också. Så som min mammas förlossningar varit kanske mina kommer att påminna lite om. När jag pratade förlossningar med min mamma så sa hon att det gjorde ont, men inte mycket värre än så.
Jag önskar att hon fanns här idag så att jag kunde fråga mer ingående. Men jag har en känsla av att jag inte hade fått något bättre svar än att "det gjorde ont, men inte mer än så". :)

Köpte även en jätte fin vetekudde från Lundmyr of Sweden.
Den ska jag nog testa ikväll framför Let's dance.

Totte har så sjukt mycket jobb nu så han ska förmodligen bara jobba, jobba och jobba lite till nu framöver.
Det känns iofs skönt att han kan passa på nu innan bönan kommer så att vi kanske kan ägna lång tid till bara familjen när bönan väl är här!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mikaela:

jag tycker det låter underbart att ni redan hittat en metod som ni tror fungerar! skönt att känna sig själv så bra redan innan förlossningen. lycka till!

2:a kommentar, skriven , av malin:

Vete kudden är underbar! :) Har mig en sån jag med.

3:e kommentar, skriven , av FRÖKEN GRÖN:

Tack snälla för din fina kommentar!

Som tur är brukar jag inte publicera bilder med snö så vårkänslorna är ganska bestående!

; )

4:e kommentar, skriven , av Elin:

Tror att vetekudden kan göra underverk. Minns att jag älskade den varma handduken när jag skulle få Edvin :)

Kommentera inlägget här :