Profylaxkurs!

publicerat i ;

Profylaxkursen vi var på idag var riktigt riktigt bra.
Känns otroligt skönt att få sitta tillsammans med Totte och förbereda oss inför förlossningen tillsammans. Visst pratar vi om det hemma annars också, men här får man veta vad som är vettigt att fokusera på tillsammans.
Totte framför allt får höra hur viktig han är under förlossningen och får lite tips och trix på hur han ska bete sig.
Sen är ju dessa andningsövningar rätt coola faktiskt. Det är sådan skillnad på känslan av smärta när man är avslappnad och andas. Jätte skönt att ha fått känna på detta innan.

Direkt när jag kom hem fick jag använda mina profylaxkunskaper. Jag slog nämligen i armbågen jätte hårt i en toapappershållare när jag satt på toa. Det hjälpte även då kan jag säga!

När vi kom hem har Totte fixat i sovrummet och jag legat och sovit. Sen lagade jag gräddstuvad pyttipanna med stekta ägg och rödbetor.
Nu väntar vi leverans från Netxtra för nästa veckas matranson. Wohooo härligt att få kylen fylld igen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av johanna:

Tur man kan använde det till andra saker än föda barn =)



greäddstuvad pyttipannan är så gott =)

2:a kommentar, skriven , av Mayaline:

Jag är glad för att jag gick profylaxkurs, hade jättestor nytta av det i värkarbetet. Hoppas du får det också :)

Kommentera inlägget här :