Varför Bönan är Bönan

publicerat i ;

Ni kanske undrar varför bönan just får heta bönan i magen.
Det kan jag berätta för er!

Jo det är för att när vi såg honom första gången på ett VUL (vaginalt Ultraljud) så var han endast 3mm lång. Det enda man såg var en prick som är blivande bebis, en lite större prick som är gulesäcken och allt detta låg i en bönliknande påse som är livmodern.
Då bestämde jag att arbetsnamnet skulle vara "Bönan".



Vid nästa VUL som var bara några dagar innan vårt bröllop i v 12, så är bebis betydligt störe men livmodern är fortfarande bönformad.
Då började även Totte använda namnet Bönan.



Idag när jag låg och drack cola och käkade världens största chokladboll i soffan så började jag fundera på Bönan verkligen inte lever i en bönformad livmoder längre.


Nu skulle snarare det korrekta namnet för hans hus vara "Bollen" eller "Bowlingklotet" eller "Ballongen" eller liknande.

Det läskiga med namn är ju att det inte är så lätt att ångra sig när man väl döpt någon. Nu är ju bönan "Bönan", det går liksom inte att ändra på.

Vi har ganska prestationsångest när det gäller han jordenamn kan jag berätta.
VAD SKA UNGEN HETA!?!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av tess:

hihi vilken fin bild på er båda!

Jag tycker fortfarande att Leon e ett bra namn på bönan!

2:a kommentar, skriven , av Mad:

Hehe, men det blir väl inte Bönan, när "Bönan" väl är ute i stora världe?;)

3:e kommentar, skriven , av Maria:

Åh hahaha, fan vilken skön bild! Nu måste jag genast gå och löpa Delicatoboll!

Kommentera inlägget här :