Bygga bo

publicerat i ;
Man (eller kanske borde skriva jag) borde bli gravid ungefär sådär 1 gång om året.

I mitt fall handlar det endast om att jag får så oerhört mycket gjort just nu i denna bygga bo fas.
Först tyckte jag endast att det var roligt att pyssla med bönans rum, men nu jäklar städas det överallt!

I förrgår städade jag ur de två största skåpen i köket. Mycket nödvändigt.
Jag fick ihop 6 fyllda soppåsar!
Då hör till saken att vi flyttade in i detta hus för 1 år och 3 månader sedan, och det enda jag kan tänka är:
Hur i hela fridens namn kan man samla på sig så mycket skräp på så kort tid.

Igår städade jag igenom hela hallen. Hängde undan jackor och plockade undan skor som vi inte använder så ofta. Rensade även hela hatthyllan och garderoben brevid.

Idag rensade jag i alla badrumsskåp. Vi har många badrumsskåp så det tog sin lilla tid. I bara badrummet fick jag ihop 5 soppåsar! HELT sjukt!

Så nu har vi varit iväg på tippen och slängt allt skräp och lite till som vi hade i ett utomhusförråd.

Jag upplever nu känslan varje dag av att dels vara duktig, men sen även en lättnads känsla. Jag älskar att slänga saker! Det känns som att jag gör en god gärning för min själ.

Jag tror på något sätt att ens hem speglar lite hur man mår.
Ett städat och organiserat hem måste ju tyda lite på ett städat och organiserat inre.
Nu när jag är gravid så känner jag att jag VILL vara organiserad och ha ett städat hem.
Jag bara hoppas hoppas att detta håller i sig!


Måste bara berätta också att en av mina goda vänner är på BB nu för att föda sin lilla tjej! Jag hoppas verkligen att det går bra för henne och att den lilla bestämmer sig för att komma ut snart.
Nu när jag vet att hon är där känns det ju ännu närmre för mig också!
Jeeebus!

 

Vi kan hoppas att ingen av våra bebisar blir lika lik Bruce Willis som min brorsson Max!
Kan berätta nu att Max är världens sötaste lilla kille idag. Snart 2 år senare!;)

Kommentera inlägget här :