Favoritförfattare

publicerat i ;
Ja men så tänkte jag då dela med mig av ännu en favorit!

Igår konstnär, kan svara Emma som kommenterade om hur jag gick till väga för att köpa och då kan jag bara svara att yes, jag mailade killen!

Idag tänkte jag då dela med mig av min favoritförfattare. Inte favoritförfattare i alla kategorier kanske, men definitivt i min "må bra" kategori!

DENISE RUDBERG

  • Väninnan (2000)
  • Storlek 37 (2002)
  • O.s.a. (2003)
  • Jenny S (2005)
  • Matilde (2006)
  • Tillsammans (2007)
  • Åse (2008)
  • Tillsammans - andra boken (2008)

Detta är ett urval på böcker som hon skrivit. Jag har läst dem alla och tycker faktiskt om samtliga. 
Om man gillar att drömma sig bort tillsammans med karaktärer som tillhör en stockholmsöverklass, eller med 3 ungdomar på sommar äventyr är detta helt rätt författare för dig.
Böckerna är oerhört lättlästa och för mig är dessa de perfekta "innan sömnen" böcker. Man sover gott och drömmer sött efter att man lagt ifrån sig boken och släckt lampan!
"Tillsammans" serien är mer ungdomsböcker än något annat, men jag tycker absolut att man kan läsa dem som vuxen.(vad det nu än är).

Sen kan jag ju inte annat än att rekommendera att man som förälder läser samma böcker som sina ungdomar hemma. Litteratur är ju faktiskt ett perfekt samtalsämne vid middagsbordet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tesstamente:

Åh tack, jag letar alltid efter nya böcker att läsa:-)

Kommentera inlägget här :