JAG dag!

publicerat i ;
Idag har jag haft en riktig, ta hand om mig själv dag!

Sååå härligt!!

Dagen började redan i natt kan man väl säga då jag skulle gå in på mitt bankkonto för att titta hur illa det stod till där. Till min förvåning har jag fått in pengar från försäkringskassan. Wiiihooooo:)
Jag började med att betala ALLA räkningar, bara det gjorde att jag blev några kilo lättare i hjärta och hjärna.
Sen gick jag och la mig med ett leende på läpparna för en gångs skull.
Sov relativt bra hela natten...
Sen bar det iväg till Täby C där jag tänkte att jag skulle shoppa lite till mig själv.
Det blev dock inget annat än hårfärg till mig. Sen köpte jag ramar där jag nu har ramat in jätte fina foton från bröllopet till mina närmsta vänner.

Jag lyckades även att beställa en tid för att fixa mina ögonbryn, kan ju verka som en småsak, men shit va mycket fräschare man ser ut när brynen är fint plockade. Väl hemma färgade jag mitt hår!
Det blev väl inte jätte lyckat eftersom det inte syns nån skillnad. Jag är blond, men börjar bli lite tråkvinterblond. Tanken var att jag skulle bli lite blond med lyster, men... äh... ingen skillnad. Det var ju värt ett försök i alla fall.

Igår läste jag en artikel i aftonbladet om en kille som förlorat sin fru och nyfödda dotter i en trafikolycka. Kvar i familjen är då han och en dotter som fick svåra brännskador i olyckan.
Han har verkligen hittat en väg i livet där han ser det positiva och är så lycklig han kan bli.
Jag är så otroligt imponerad.

Han påminner mig även om den unga killen som blev av med två ben och en arm när han blev överkörd av ett tåg för 2 år sedan. Han simmar sedan OS i Peking med 2 fjärdeplaceringar med sig hem.

Vilka imponerande människor!

När jag ser dessa människor med sin livslust kan jag inte annat än bli lycklig i hela kroppen och känna att jag faktiskt har ett fantastiskt liv som jag ska vårda ömt.

Nu ska jag göra mig redo för en tjejkväll med mina absolut närmsta vänner. Ska bli väldigt mysigt!

Ta hand om dig och kom ihåg, ge någon ett leende!;)

Kom på att jag inte nämnt bönan en enda gång.... most impressive.
Men bara för det får ni se en bild på hans hus!


/J

Kommentera inlägget här :