Min mamma sa alltid:

publicerat i ;
Det finns oerhört många visdomsord eller kanske beordringar som jag fick höra från min mamma.
Nu är det så att jag verkligen är min mammas dotter och jag kommer förmodligen ge mina barn samma visdomsord (läs order) som min mamma gav mig.

Min mamma sa alltid:
"Johanna bli ALDRIG förskollärare, det är alleles för slitigt" (mamma var själv förskollärare)

Vad är jag utbildad till idag, och jobbar som?
Joo.. förskollärare
Jag har en examen som lärare för förskolan upp till årskurs 5.

Min mamma sa alltid:
"Johanna, gift dig med en man som har ett yrke som kan hjälpa dig i vardagen. Gärna snickare, bilmekaniker eller helst läkare."

Vem är jag gift med idag?
Joo... en illustratör!

Man skulle kunna säga så här i efterhand att mamma hade rätt i många av sina orders till mig. Men VARFÖR blev de så otroligt svåra att följa?

Idag är jag i stort behov av en snickare, men jag har inte en enda snickare i min närhet.
Jag kan inte arbeta nu för att jobbet som förskollärare är alldeles för slitigt för en gravid kropp som min.
Nu känns det som att jag verkligen borde lyssnat lite mer på min mamma och framför allt gjort andra val i mitt liv.

MEN... så kommer det där ordet men som oftast kommer i mitt liv.
Jag har hela tiden följt mitt hjärta.
Mitt hjärta har lett mig till där jag är idag. Sen inte sagt att jag alltid gjort riktiga livsval, trots detta känner jag att så länge jag låter mitt hjärta styra mig kan jag inte göra något som jag sedan ångrar!



ovan, våra hjärtan som vi impulsköpte i Januari 2006!

Kommentera inlägget här :