Rum och godnattsång

publicerat i ;
Ännu en fantastisk dag hemma i det lilla svenssonområdet vi kan kalla äggröran.
Idag har jag faktiskt fått lite bra saker gjorda.
Mannen min har ju målat bönans rum så idag har jag fixat med att städa det från alla målar grejjer och tagit bort tejp från alla lister. Sen har jag dammsugit och putsat fönster. Blev så otroligt fint.

Så sedan bad jag Totte om hjälp för att bygga ihop en expedit bokhylla som vi haft stående sedan vi tog bort den från kontoret. Även det blev helt perfekt i bönans rum. Åhhh jag längtar nu efter att få gå o shoppa en fin lampa till taket samt fina vägglampor vi kan ha! Japp bönan kommer förmodligen ha det mysigaste rummet i hela huset, med all rätt självklart!

Lägger upp lite bilder här sen när rummet börjar bli klart, vilket inte är allt för långt bort hoppas jag. Känner att jag vill få det mesta klart under februari så att man kan koppla bort det sedan.

Det sägs ju att man ska prata och sjunga för bebisen i magen. Jag har liiiite svårt för detta. Jag sa till min mamma innan hon gick bort att jag lovade att prata med henne hela tiden. Saken är den att jag verkligen inte kan prata med något som inte "finns".
Nu har jag bestämt mig för att sjunga en och samma sång varje kväll innan jag ska sova. Denna sång hoppas jag sedan att bönan blir lugn av och vi kan använda som godnattsång.
Jag har hittils sjungit vargsången ur Ronja Rövardotter, blir dock lite väl sentimental av den och bestämde mig igår för att jag måste hitta en ny.

Så nu har jag hittat den.... Lullaby av Creed.
http://se.youtube.com/watch?v=cVbZmCQT6Ec

Listen and enjoy!

/J

Kommentera inlägget här :