tankar

publicerat i ;
Kan inte förstå hur extremt mycket tankar som kan snurra i huvudet hela tiden.
Jag ser mig själv som en otroligt optimistisk och positiv människa, och jag tror att de runt mig kan hålla med.

Nu har jag dock svårt att inte få tankar som -

Kommer jag att tycka att vår lillkille är det sötaste i världen som man SKA som förälder?

Hur mycket och på vilket sätt kommer han att lida pga denna trasiga del på hans kropp?

Är det bara läppen eller är det worst case scenario en total LKG spalt?

Om vi lyckas få ett syskon till bönan kommer en också att drabbas av LKG?

Hur kommer alla runtomkring oss att reagera på vår trasdocka?

Kommer vi kunna döpa vår böna till vad som helst, tänk om han får svårt med talet. Då kanske det är snällt att ge honom ett namn som är lätt att uttala?

Kommer han att bli "finare" efter första näsa/läppoperationen?


Jag sa till min man igår som var jätte deppig att det inte är någon idé att älta. Vi kan inte få några svar på varken praktiska frågor eller på våra känslor förens bönan är här.
Varför kan jag inte säga till mig själv att sluta älta, för det är ju precis det jag gör när jag sitter som en idiot och läser ALLT jag kan komma över om LKG och tittar på före-efter bilder.
Jag kommer att driva mig själv till vansinne dessa 3 månader om jag inte skärper mig nu!!!

Får muntra upp med en bild på två av tre goa katter, som fakiskt har spalt de med:)




/J

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma Sandström:

Det kommer fixa sig gumman (L)

Hittade några före och efterbilder på barn med gomspalt och de såg jättefina ut efter operationen! Man kunde inte ens se att de hade haft det! Ert barn kommer bli det vackraste i världen!!

Kommentera inlägget här :