Till min böna

publicerat i ;
å ena sidan  å andra sidan

Denna beställde jag och fick den idag hem i brevlådan. Det är en bok där man fyller i massor om graviditeten och sen även när bönan kommit till världen. Från ena sidan är det mammas tankar och vänder man på boken så är det pappas tankar.
Jag hade tyckt det var jätte roligt att ha en sådan från att min mamma var gravid för att kunna se lite om våra graviditeter var lika/olika.
Nu kanske min son inte kommer vara gravid någon gång, men förhoppningsvis skaffar han sig en flickvän som blir gravid!

haha.. vilket hetronormativt perspektiv jag fick in här nu. Självklart är det okej om min böna blir homosexuell också.
Han kommer förmodligen tycka att denna bok är astrist, men då har jag i alla fall den till nästa graviditet och kan jämföra.

Kommentera inlägget här :