"What doesn't kill you makes you stronger"

publicerat i ;

Jaha... så sitter jag nu här... och bloggar.... som varenda annan.
Det är som med allt annat populärt. Jag försöker hålla mig ifrån tills det är något magiskt som liksom drar mig till det och så sitter jag fast.

Jag har ju insett ganska länge nu att motgångar gör mig starkare. För motgångar... de har jag hela jävla tiden.
Sen har jag perioder som är så fantastiska och som gör att mitt liv känns så där underbart som bara mitt liv kan göra.

Så vad fick mig då till att starta en blogg kan man ju fråga sig.
Det är ganska enkelt egentligen. Det senaste året i mitt liv har varit en resa som jag inte riktigt hunnit med. Livet har haft ett innehåll av kärlek, längtan, död, sorg, saknad, liv, lycka och sen till sist ännu lite mer sorg.

Jag tänkte faktiskt börja med det som känns mest aktuellt just nu, livet, det fantastiska livet inom mig, BÖNAN!
Japp det är så han kallas vår "son to be". Eller ja han finns ju faktiskt, bara inte ute hos oss än, för han ligger o gottar sig i min mage. Om ca 3 månader är det sagt att lillkillen ska titta ut. Det är magiskt!

Lyckan att ha den lille i min mage är en lycka som jag inte ens tror går att beskriva. Jag har längtat efter ett litet liv så länge jag kan minnas. Så äntligen så fastnade bönan där inne och vi kunde knappt tro att det är sant.
För några dagar sedan så ändrade dock den här rosenskimrande längtan lite färg. Vi var och gjorde ett 3D/4D ultraljud för att få se vår lille son. Han låg där inne och gosade in sig tätt intill livmodern och gosade med händerna i ansiktet.
När vi lyckades få bort hans små perfekta händer från ansiktet kunde både jag och tjejen som gjorde ultraljudet konstatera att vår lilla ängel är trasig.

Min alldeles egen ängel!

Det vi vet i nuläget är att vår böna har läppspalt, vilket gör att inte läppen är ihopväxt. Det är möjligt att även käken och gommen är trasig, men det kommer man inte veta förens han är här ute hos oss.

Jag kommer att skriva här för att lätta mitt hjärta för mig själv, och kanske för att bönan ska kunna läsa en dag. Om någon annan är intresserad så vassegod;)

/J

Kommentera inlägget här :