Bökig Leo

publicerat i ;

Leo har kommit in i någon fas där han inte kan sova så långa perioder vilket håller på att göra mamman tokig.
På nätterna sover han ungefär 2.5 timme sen skriker han av hunger.

På dagarna får jag söva om honom gång på gång för att han ska få någon sammanhängande vila alls.
Nu ligger han som tur var i sin vagn och sover sött. Jag har bara sövt om honom två gånger den senaste 30 minutrarna.

Jag tror att vi har ruckat lite väl mycket på hans rutiner de senaste 4 dagarna vilket gör att han är lite orolig och fundersam om vad som ska hända härnäst. Så jag har väl bara mig själv att skylla. Så nu har vi bestämt att vi inte ska åka iväg på kvällen eller ha folk här på kvällen förens han är helt inne i de fantastiska rutiner vi hade för någon vecka sedan.

Han är dock världens gladaste kille och älskar att ha folk omkring sig. Idag när jag var hos doktorn så satt han i väntrummet tillsammans med pappan sin och flörtade och pratade med alla i sin omgivning. Lite tidigt om ni frågar mig:)
Man märker dock att folk har lite svårt att flörta tillbaka för de mest tittar på lillpluttens läpp. Jag bryr mig inte det minsta och folk får stirra eller fråga rakt ut, mig gör det detsamma.

Vi har i alla fall haft ett par riktigt roliga dagar med mycket goda middagar och härligt sällskap.
Tyvärr så har katten Sirap varit i slagsmål så han opererades igår och är allmänt eländig. Strut och ett stort dränage rakt igenom benet. Vi hoppas att han blir bättre nu med lite penicillin.

Samma sak med mig.. jag är alldeles skruttig och eländig i örat. Jag har tydligen fått eksem i örat. Så nu har även jag fått lite antibiotika att hälla i örat så jag hoppas att jag kan sova på båda öronen snart.

Leo har börjat tycka att det är supertråkigt att åka bil och skriker mest. Så nu har vi preppat med leksaker så att det går att avleda lite. Leksaker blir bara mer och mer intressanta för honom nu. Så roligt att se hans ansikte lysa upp av en liten färglad sak.





Visar ännu en bild på vår underbara uteplats. Där spenderar jag mycket tid med Leo just nu!:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malmö karolina:

Lilla Leo är så underbart söt liten kille:) så fina ögon e dem blå? Många kramar Karolina

Kommentera inlägget här :